Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKatikar Tipayalai-
dc.contributor.authorNalakson Phimphaphowat-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Economics-
dc.date.accessioned2023-08-04T08:27:21Z-
dc.date.available2023-08-04T08:27:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83400-
dc.descriptionIndependent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2022-
dc.description.abstractSince the Covid-19 pandemic has occurred on a large scale in since the hotel's opening, this study discusses how human resource management (HRM) has progressed beyond its functional approach, how managing human resource s is now seen as part of strategic management, and the HR responsibilities that are likely to become important focus areas at Oceanfront Beach Resort. The hotel is both a start-up and a small-scale establishment, therefore in order to maintain its competitiveness in the face of intense competition, it has adopted some unique human resource strategies. The hotel's strategic management of key personnel concerns was essential to improving operational efficiency. The difficulties in this area have been identified and assessed; they include, among others, encouraging new perspectives, leadership development, facilitating education and problem-solving skills and innovation; and human measurement.-
dc.description.abstractalternativeเนื่องจากการแพร่ระบาดของไวรัสโควิด-19 เกิดขึ้นในวงกว้างตั้งแต่โรงแรมเปิดทำการ งานวิจัยนี้จึงอธิยายให้เห็นว่าการบริหารทรัพยากรมนุษย์มีความก้าวหน้าอย่างไร นอกจากนี้แนวทางการทำงานในการจัดการทรัพยากรมนุษย์ในปัจจุบันถูกมองว่าเป็นส่วนหนึ่ง-องการจัดการเชิงกลยุทธ์ และ ความรับผิดชอบด้านทรัพยากรบุคคลที่มีแนวโน้มจะกลายเป็นประเด็นสำคัญที่โอเชียนฟร้อนท์ บีช รีสอร์ท เนื่องจากโรงแรมเป็นทั้งธุรกิจที่เพิ่งเริ่มก่อตั้งดังนั้นเพื่อรักษาความสามารถในการแข่งขันท่ามกลางการแข่งขันที่รุนแรง โรงแรมจึงได้นำกลยุทธ์ด้านทรัพยากรบุคคลที่เป็นเอกลักษณ์มาใช้  การจัดการเชิงกลยุทธ์ของโรงแรมในด้านบุคลากรที่มีความสำคัญต่อการปรับปรุงประสิทธิภาพการดำเนินงาน โดยรวมถึงการส่งเสริมมุมมองใหม่ๆ อีนได้เเก่ การพัฒนาผู้นำ การอำนวยความสะดวกด้านการศึกษา ทักษะการแก้ปัญหา รวมถึงนวัตกรรม และการประเมิณคุณภาพการทำงานของบุคคลากร-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.3-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.titleStrategic human resource management : a case study of Oceanfront Beach Resort-
dc.title.alternativeการจัดการทรัพยากรมนุษย์เชิงกลยุทธ์ : กรณีศึกษาโอเชี่ยนฟร้อนท์ บีช รีสอร์ท-
dc.typeIndependent Study-
dc.degree.nameMaster of Arts-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineBusiness and Managerial Economics-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.IS.2022.3-
Appears in Collections:Econ - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6584121029.pdf836.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.