Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/9316
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ธนวดี บุญลือ | - |
dc.contributor.author | กาญจนา โลห์ประเสริฐ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2009-07-23T07:59:26Z | - |
dc.date.available | 2009-07-23T07:59:26Z | - |
dc.date.issued | 2540 | - |
dc.identifier.isbn | 9746386425 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/9316 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2540 | en |
dc.description.abstract | ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่าง 1) รูปแบบการสื่อสารกับความพึงพอใจในการสื่อสาร 2) ความพึงพอใจในการสื่อสารกับความพึงพอใจในงาน และ 3) ศึกษาตัวแปรที่สามารถพยากรณ์ความสามารถในการปฏิบัติงาน โดยใช้กลุ่มตัวอย่างที่เป็นพยาบาลประจำการในโรงพยาบาลตำรวจ จำนวนทั้งสิ้น 290 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยการแจกแจงความถี่ คำนวณค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณแบบเพิ่มตัวแปรเป็นขั้นตอน ประมวลผลโดยคอมพิวเตอร์โปรแกรมสำเร็จรูป SPSS for Windows ผลการวิจัยพบว่า 1. พยาบาลประจำการมีการสื่อสารแนวนอนในระดับสูง มีความพึงพอใจในการสื่อสารระดับปานกลาง มีความพึงพอใจในงานระดับปานกลาง และมีความสามรถในการปฏิบัติงานในระดับสูง 2. รูปแบบการสื่อสารมีความสัมพันธ์ทางบวกกับความพึงพอใจในการสื่อสาร อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .001 3. ความพึงพอใจในการสื่อสารมีความสัมพันธ์ทางบวกกับความพึงพอใจในงาน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .001 4. กลุ่มตัวแปรที่สามารถร่วมกันทำนายความสามรถในการปฏิบัติงาน ของพยาบาลประจำการได้อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .001 ได้แก่ ความสำเร็จในงาน การสื่อสารแบบเป็นทางการ ที่ระดับ .01 ได้แก่วิธีปกครองและบังคับบัญชา นโยบายและการบริหารหน่วยงาน ที่ระดับ .05 ได้แก่ ความรับผิดชอบที่ได้รับสถานะของอาชีพ สภาพการทำงาน บรรยากาศการสื่อสารในองค์การ และการสื่อสารจากบนลงล่าง รวมทั้งสิ้น 9 ตัวแปร โดยสามารถร่วมกันอธิบายความแปรปรวนของความสามารถในการปฏิบัติงานได้ ประมาณร้อยละ 46 | en |
dc.description.abstractalternative | To examine the correlations between 1) communication pattern and communication satisfaction, 2) communication satisfaction and job satisfaction and 3) to search for variables that would be able to predict the job performance. The samples are 290 staff nurses in the Police General Hospital. Data was collected by using one set of questionnaires. Frequency, percentage, mean, Pearson's product moment correlation coefficient and stepwise multiple regression analysis were employed for the analysis of data. SPSS for Windows program was used for data processing. Results of the research are as follows : 1. There is high degree of horizontal communication among staff nurses. The staff nurses have moderate degree of communication satisfaction and job satisfaction, however job performance is high. 2. Communication pattern among staff nurses is positively correlated with communication satisfaction at the .001 significant level. 3. Communication satisfaction among staff nurses is positively correlated with their job satisfaction at the .001 significant level. 4. There are 9 variables that would be able to predict the job performance of the staff nurses. Those variables are : work achievement and formal communication at .001 significant level, regulations and supervision and policy and administration at .01 significant level, assigned responsiblity, occupational identity, working condition, organizational communication climate and downward communication at .05 significant level. The predictability is accounted for about 46% | en |
dc.format.extent | 851395 bytes | - |
dc.format.extent | 849931 bytes | - |
dc.format.extent | 1097297 bytes | - |
dc.format.extent | 772246 bytes | - |
dc.format.extent | 993977 bytes | - |
dc.format.extent | 1273147 bytes | - |
dc.format.extent | 1286540 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | การสื่อสาร | en |
dc.subject | ความพอใจ | en |
dc.subject | ความพอใจในการทำงาน | en |
dc.subject | สมรรถภาพในการทำงาน | en |
dc.title | รูปแบบการสื่อสาร ความพึงพอใจในการสื่อสาร ความพึงพอใจในงาน กับความสามารถในการปฏิบัติงานของพยาบาลประจำการในโรงพยาบาลตำรวจ | en |
dc.title.alternative | Communication pattern, communication satisfaction, and job performance of staff nueses in the Police General Hospital | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | นิเทศศาสตรพัฒนาการ | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | Tanawadee.b@chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kanchana_Lo_front.pdf | 831.44 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanchana_Lo_ch1.pdf | 830.01 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanchana_Lo_ch2.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanchana_Lo_ch3.pdf | 754.15 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanchana_Lo_ch4.pdf | 970.68 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanchana_Lo_ch5.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanchana_Lo_back.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.