Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Degree Disciplines
Help
For Staff Sign on:
My DSpace
Receive email
updates
Edit Profile
CUIR at Chulalongkorn University
Browsing by Subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (อุดมศึกษา)
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ก
ข
ฃ
ค
ฅ
ฆ
ง
จ
ฉ
ช
ซ
ฌ
ญ
ฎ
ฏ
ฐ
ฑ
ฒ
ณ
ด
ต
ถ
ท
ธ
น
บ
ป
ผ
ฝ
พ
ฟ
ภ
ม
ย
ร
ฤ
ล
ฦ
ว
ศ
ษ
ส
ห
ฬ
อ
ฮ
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 32
next >
Issue Date
Title
Author(s)
2016
An investigation of the mediators between vocabulary size and reading comprehension of first-year undergraduate students
Penprapa Mungkonwong
1996
The bases of designing an English course for Nursing Students
Laura M. Brahmakasikara
2017
Development of an instructional model integrating WebQuest learning approach and reflective practice to enhance English critical reading ability of undergraduate students in Cambodia
Chanchhaya Chhouk
2020
Development of English instructional model to reduce learning anxiety and enhance productive skills of graduate students in Thai higher education institutes
Apirat Akaraphattanawong
2008
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
Ra-Shane Meesri
2013
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
Aonrumpa Mali
2014
EFFECTS OF COMMUNICATION STRATEGY INSTRUCTION ON ENGLISH SPEAKING ABILITY AND CONFIDENCE OF EFL UNDERGRADUATES
Korapin Paranapiti
2006
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of English tenses through the use of computer-assisted language learning
Somsri Jansom
2014
EFFECTS OF TASK-BASED INSTRUCTION AND NOTICING THE GAP ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
Duangkamon Klungthong
2017
Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate students
Patricia Visser
2007
The effects of types of peer feedback and levels of general English proficiency on writing achievement of KMITNB students
Raveewan Wanchid
1982
Interrelationships among language learning aptitude, attitude and achievement in learning English as a foreign language of Thammasat University freshmen
Manop Hotrakul
2017
The impact of language assessment literacy training on EFL university lecturers’ language assessment literacy, efficacy and practice of student self-assessment
Nattharmma Thong-iam
2017
The use of a cooperative corpus consultation to promote the acquisition of adjective + preposition collocations among L1 Thai learners of English
Supaporn Kulsitthiboon
2544
การพัฒนากระบวนการการเรียนการสอนเพื่อเสริมสร้างความสามารถ ในการเรียนรู้ด้วยตนเองของผู้เรียนในระดับมหาวิทยาลัย
บุญศิริ อนันตเศรษฐ
2533
การวิเคราะห์วิถีสัมพันธ์ของตัวประกอบที่มีผลต่อสัมฤทธิผลในการเรียนภาษาอังกฤษของนิสิตชั้นปีที่ 2
สุพัฒน์ สุกมลสันต์
2544
การศึกษาการใช้กลวิธีการปรับโครงสร้างภาษาในการเขียนภาษาอังกฤษและความสามารถในการเขียนความเรียงภาษาอังกฤษของนิสิตวิชาเอกภาษาอังกฤษระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยนเรศวร
ฐิติรัตน์ สุวรรณสม
2542
การศึกษาทัศนคติต่อการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยตนเองของนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง ประเภทวิชาช่างอุตสาหกรรมในวิทยาลัยเทคนิค สังกัดกรมอาชีวศึกษา เขตการศึกษา 9
ชนิตา สร้อยน้ำ
2533
การศึกษาและการเปรียบเทียบความสามารถทางด้านวิชาภาษาอังกฤษของนิสิตชั้นปีที่ 3 คณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย กับของคณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (ปทุมวัน)
อรสา รุ่งแสง
;
วารุณี จันทราวัฒน์
2534
การเปรียบเทียบกระบวนการเขียนภาษาอังกฤษตามการรับรู้ของนักศึกษา ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนสูงและต่ำในสถาบันอุดมศึกษา กรุงเทพมหานคร
สุพรรณี ลือเกียรติไพศาล