Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Degree Disciplines
Help
For Staff Sign on:
My DSpace
Receive email
updates
Edit Profile
CUIR at Chulalongkorn University
Browsing by Subject ภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา
Jump to:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ก
ข
ฃ
ค
ฅ
ฆ
ง
จ
ฉ
ช
ซ
ฌ
ญ
ฎ
ฏ
ฐ
ฑ
ฒ
ณ
ด
ต
ถ
ท
ธ
น
บ
ป
ผ
ฝ
พ
ฟ
ภ
ม
ย
ร
ฤ
ล
ฦ
ว
ศ
ษ
ส
ห
ฬ
อ
ฮ
or enter first few letters:
Sort by:
title
issue date
submit date
In order:
Ascending
Descending
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Authors/Record:
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Showing results 1 to 20 of 35
next >
Issue Date
Title
Author(s)
2015
THE ACQUISITION OF L2 ENGLISH NON-NULL ARGUMENTS BY L1 THAI LEARNERS
Itsara Namtapi
2019
An investigation into willingness to communicate in English of junior middle school students : a case study on two middle schools of Kunming, China
Siyu Sun
2013
Avoidance of the use of English participial reduced relative clauses among L1 Thai learners
Supakit Thiamtawan
2011
The effects of listening supports and levels of English ability on Thai first year university students’ listening performance and listening strategies
Punyapa Saengsri
2009
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
Natthida Thong-Iam
2015
Influx and impact of western settlement in Phuket (2004-2014) : a case study of Ban Saiyuan, Tambon Rawai, Amphoe Mueng Phuket, Changwat Phuket
Sudrudee Bamrung
2015
A MULTIMODAL ANALYSIS OF THE USE OF ENGLISH, THAI AND IMAGES IN MEANING MAKING ON THAI MAGAZINE COVERS
Patsriyanyong Sungroong
2009
A study of English relative clauses in the interlanguage of Thai EFL learners
Supakorn Phoocharoensil
2015
Target-like syntactic representations of L1 Thai learners : a case of L2 English number agreement
Thanaphan Thapthimhin
2019
The acquisition of English reported questions by L1 Thai learners: interlingual and intralingual factors
Chutima Jantarit
2020
The effects of a project-based blended learning with communication strategy instruction on English oral communication ability and learner autonomy of undergraduate engineering students
Pichai Pinphet
2020
The effects of project-based writing instruction on writing ability and critical thinking skills of Thai EFL undergraduate students
Apapan Ruengkul
2013
VARIABLE PRODUCTION OF ENGLISH PAST TENSE MARKING BY L1 THAI LEARNERS: AN APPLICATION OF THE FAILED FUNCTIONAL FEATURES HYPOTHESIS
Montira Khumdee
2542
กลวิธีการปฏิเสธในภาษาอังกฤษของนักศึกษาไทย ที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ : การศึกษาการถ่ายโอนทางวัจนปฏิบัติศาสตร์
ธนพรรษ สายหรุ่น
2543
การพัฒนาความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษ เพื่อการสื่อสารของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้การเรียนการสอนแบบโฟร์แม็ทซิสเต็ม
เหมวรรณ ขันมณี
2553
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนสุขศึกษาโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อตามทฤษฎีการเรียนรู้เน้นประสบการณ์และแนวคิดการบูรณาการเนื้อหากับภาษา เพื่อเสริมสร้างพฤติกรรมสุขภาพและความสามารถในการสื่อสารเป็นภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น
รุ่งระวี สมะวรรธนะ
2558
การพัฒนาหลักสูตรเสริมสร้างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อให้ข้อมูลตามแนวคิดฐานสมรรถนะ สำหรับผู้เรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
นงลักษณ์ แพงเรือน
2524
การวิจัยเชิงสำรวจเกี่ยวกับลักษณะภาษาอังกฤษระดับบัณฑิตศึกษา ตามความต้องการของคณะต่างๆ ในจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
อัจฉรา วงศ์โสธร
;
กัณฑาทิพย์ สิงหเนติ
;
ฝอยฝา พันธุ์ฟัก
;
วรรณพร วีรวัฒน์
;
สุพัฒน์ สุกมลสันต์
;
เสาวภา จึงพัฒนาพงษ์
2519
การสร้างแบบสอบความสามารถในการใช้โครงสร้างภาษาอังกฤษ ของนักเรียนเริ่มเรียน
พัชรประภา แพรัตกุล
2537
การเปรียบเทียบความรู้และความสามารถ ในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงบรรยายระหว่างนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนรัฐบาลและโรงเรียนเอกชน กรุงเทพมหานคร
รัตนา เล็กพุก