Browsing by Subject ภาษาอังกฤษ -- การใช้ภาษา

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 35  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2015THE ACQUISITION OF L2 ENGLISH NON-NULL ARGUMENTS BY L1 THAI LEARNERSItsara Namtapi
2019 An investigation into willingness to communicate in English of junior middle school students : a case study on two middle schools of Kunming, ChinaSiyu Sun
2013Avoidance of the use of English participial reduced relative clauses among L1 Thai learnersSupakit Thiamtawan
2011The effects of listening supports and levels of English ability on Thai first year university students’ listening performance and listening strategiesPunyapa Saengsri
2009Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade studentsNatthida Thong-Iam
2015Influx and impact of western settlement in Phuket (2004-2014) : a case study of Ban Saiyuan, Tambon Rawai, Amphoe Mueng Phuket, Changwat PhuketSudrudee Bamrung
2015A MULTIMODAL ANALYSIS OF THE USE OF ENGLISH, THAI AND IMAGES IN MEANING MAKING ON THAI MAGAZINE COVERSPatsriyanyong Sungroong
2009A study of English relative clauses in the interlanguage of Thai EFL learnersSupakorn Phoocharoensil
2015Target-like syntactic representations of L1 Thai learners : a case of L2 English number agreementThanaphan Thapthimhin
2019The acquisition of English reported questions by L1 Thai learners: interlingual and intralingual factorsChutima Jantarit
2020The effects of a project-based blended learning with communication strategy instruction on English oral communication ability and learner autonomy of undergraduate engineering studentsPichai Pinphet
2020The effects of project-based writing instruction on writing ability and critical thinking skills of Thai EFL undergraduate studentsApapan Ruengkul
2013VARIABLE PRODUCTION OF ENGLISH PAST TENSE MARKING BY L1 THAI LEARNERS: AN APPLICATION OF THE FAILED FUNCTIONAL FEATURES HYPOTHESISMontira Khumdee
2542กลวิธีการปฏิเสธในภาษาอังกฤษของนักศึกษาไทย ที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ : การศึกษาการถ่ายโอนทางวัจนปฏิบัติศาสตร์ธนพรรษ สายหรุ่น
2543การพัฒนาความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษ เพื่อการสื่อสารของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้การเรียนการสอนแบบโฟร์แม็ทซิสเต็มเหมวรรณ ขันมณี
2553การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนสุขศึกษาโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อตามทฤษฎีการเรียนรู้เน้นประสบการณ์และแนวคิดการบูรณาการเนื้อหากับภาษา เพื่อเสริมสร้างพฤติกรรมสุขภาพและความสามารถในการสื่อสารเป็นภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นรุ่งระวี สมะวรรธนะ
2558การพัฒนาหลักสูตรเสริมสร้างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อให้ข้อมูลตามแนวคิดฐานสมรรถนะ สำหรับผู้เรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลายนงลักษณ์ แพงเรือน
2524การวิจัยเชิงสำรวจเกี่ยวกับลักษณะภาษาอังกฤษระดับบัณฑิตศึกษา ตามความต้องการของคณะต่างๆ ในจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยอัจฉรา วงศ์โสธร; กัณฑาทิพย์ สิงหเนติ; ฝอยฝา พันธุ์ฟัก; วรรณพร วีรวัฒน์; สุพัฒน์ สุกมลสันต์; เสาวภา จึงพัฒนาพงษ์
2519การสร้างแบบสอบความสามารถในการใช้โครงสร้างภาษาอังกฤษ ของนักเรียนเริ่มเรียนพัชรประภา แพรัตกุล
2537การเปรียบเทียบความรู้และความสามารถ ในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงบรรยายระหว่างนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนรัฐบาลและโรงเรียนเอกชน กรุงเทพมหานครรัตนา เล็กพุก