Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/10132
Title: | การพัฒนาชุดการเรียนด้วยตนเอง วิชากีตาร์เบื้องต้นสำหรีบผู้เรียนกลุ่มสนใจ ศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัดนครสวรรค์ |
Other Titles: | The development of self-learning package on basic guitar for Nakhonsawan Provincial Non-Formal Education Center's interest groups |
Authors: | พิเศษ ภัทรพงษ์ |
Advisors: | สุรกุล เจนอบรม ประสิทธิ์ เลียวสิริพงศ์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล ไม่มีข้อมูล |
Subjects: | การเรียนด้วยตนเอง แบบเรียนสำเร็จรูป ดนตรี -- การศึกษาและการสอน กีตาร์ |
Issue Date: | 2540 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | พัฒนาชุดการเรียนด้วยตนเอง วิชากีตาร์เบื้องต้นสำหรับผู้เรียนกลุ่มสนใจ ศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัดนครสวรรค์ ทดสอบประสิทธิภาพของชุดการเรียนที่พัฒนาขึ้นตามเกณฑ์มาตรฐาน 90/90 และศึกษาความคิดเห็นของผู้เรียนที่มีต่อชุดการเรียนที่พัฒนาขึ้น ผลการวิจัยพบว่า ชุดการเรียนด้วยตนเองที่พัฒนาขึ้น ผู้เรียนสามารถนำไปศึกษาด้วยตนเองได้ และชุดการเรียนด้วยตนเองที่พัฒนาขึ้น เมื่อนำไปหาประสิทธิภาพในกลุ่มทดลอง 20 คน มีประสิทธิภาพ 90.10/93.75 สูงกว่าเกณฑ์มาตรฐานที่ตั้งไว้ สำหรับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของกลุ่มทดลองพบว่า สูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และผู้เรียนมีเจตคติที่ดีต่อการเรียนด้วยชุดการเรียนด้วยตนเอง |
Other Abstract: | To develop the self learning package on basic guitar for Nakhonsawan Provincial Non-formal Education Center's interest groups; the determine the efficiency of the self learning package based on the 90/90 standard; and to study the attitude of the learners towards the self-learning package which had already been developed. The finding was that the learners were able to learn by themselves by using the package. After finding the effectiveness of self-learning package among 20 experimental respondents the result came out at 90.10/93.75, which was higher than the 90/90 standard. The academic achievement of experimental group was significantly higher than the controlled group at the .05 level, and experimental learners had positive attitude towards the self-learning package |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2540 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | การศึกษานอกระบบโรงเรียน |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/10132 |
ISBN: | 9746375741 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Piset_Pa_front.pdf | 939.4 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Piset_Pa_ch1.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Piset_Pa_ch2.pdf | 2.42 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Piset_Pa_ch3.pdf | 988.67 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Piset_Pa_ch4.pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Piset_Pa_ch5.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Piset_Pa_back.pdf | 5.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.