Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/11259
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ธนวดี บุญลือ | - |
dc.contributor.author | กนกพร ปิมแปง | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2009-09-22T07:28:26Z | - |
dc.date.available | 2009-09-22T07:28:26Z | - |
dc.date.issued | 2539 | - |
dc.identifier.isbn | 9746368451 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/11259 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความรู้ความเข้าใจถึงคุณลักษณะงานประชาสัมพันธ์บริษัทเงินทุนของผู้บริหารงานประชาสัมพันธ์ และเปรียบเทียบความคาดหวังกับการปฏิบัติจริงในงานประชาสัมพันธ์ เพื่อให้ทราบถึงปัจจัยสนับสนุนและอุปสรรค อันเป็นข้อจำกัดในการทำงานประชาสัมพันธ์บริษัทเงินทุน โดยการสัมภาษณ์เจาะลึกผู้บริหารงานประชาสัมพันธ์ในบริษัทเงินทุน ที่เป็นสมาชิกของสมาคมบริษัทเงินทุนประจำปี 2538 และมีการดำเนินงานประชาสัมพันธ์ของบริษัท จำนวนทั้งสิ้น 7 บริษัท ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริหารงานประชาสัมพันธ์บริษัทเงินทุนแต่ละแห่ง มีความรู้ความเข้าใจในคุณลักษณะของงานประชาสัมพันธ์เป็นอย่างดี และมีทัศนคติในทางบวกต่อการประชาสัมพันธ์ นอกจากนี้ยังมีความคาดหวังต่องานประชาสัมพันธ์แตกต่างกันโดย แต่ละบริษัทจะคาดหวังงานประชาสัมพันธ์ในระดับ ที่สามารถดำเนินงานได้คือไม่สูงจนเกินไปและ จะคาดหวังตามเป้าหมายที่วางไว้ ซึ่งเมื่อนำมาเปรียบเทียบกับการปฏิบัติจริงจึงสอดคล้องกันและส่วนใหญ่ จะคาดหวังในเรื่องของการป้องกัน แก้ไข และก่อภาพลักษณ์ให้กับองค์การ การปฏิบัติจริงในงานประชาสัมพันธ์ของบริษัทเงินทุนในด้านต่างๆ จะทำอย่างเต็มที่ แต่ด้านการประเมินผลหรือติดตามผลยังทำไม่มากพอ ปัจจัยที่เป็นอุปสรรคในการดำเนินงานประชาสัมพันธ์บริษัทเงินทุนคือ ลักษณะของธุรกิจเป็นเรื่องที่มีผลกระทบต่อส่วนรวมได้ง่าย และเป็นการขายสินค้าที่เหมือนกันในตลาดเดียวกันจนไม่เกิดข้อแตกต่างใดๆ รวมทั้งความเข้าใจและการให้ความสำคัญของผู้บริหารระดับสูง งบประมาณในการดำเนินงาน ระเบียบข้อบังคับของหน่วยงานภาครัฐ ที่ทำหน้าที่ควบคุมดูแลการดำเนินงานของธุรกิจเงินทุนก็เป็นอีกข้อจำกัดหนึ่งด้วย | en |
dc.description.abstractalternative | The objective of this research was to investigate public relations responsibilities from the view of public relations management executives, as well as to compare their expectations against the actual practice in public relations activities. Also to study the support facilities provided to public relations tasks together with their obstacles and limitation which caused inefficient activities. The research was conducted through indepth interview the public relations management executives from 7 prominent finance companies which are the members of the Association of Finance Company. The research reveals that all public relations management executives have clear knowledge and understandings as well as positive attitudes towards the public relations responsibilities. There are different in revels in the expectations inwhich correlate with the actual practice. Most of all public relations mangement executives have expectations on building good image to organizations and preventing. The research is also found that public relations activities in the finance companies will be carried out completely, however the effectiveness of the result have not been evaluated fully. The obstacles of public relations activities of the finance companies are: there are no differences amoung finance companies' activities, top executives' lack of good understanding and give less importance to the public relations tasks, limitation of budget as well as government's regulations | en |
dc.format.extent | 756475 bytes | - |
dc.format.extent | 818125 bytes | - |
dc.format.extent | 1135012 bytes | - |
dc.format.extent | 759712 bytes | - |
dc.format.extent | 896118 bytes | - |
dc.format.extent | 758273 bytes | - |
dc.format.extent | 751610 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | การประชาสัมพันธ์ | en |
dc.subject | ความคาดหวัง (จิตวิทยา) | en |
dc.title | การศึกษาเปรียบเทียบความคาดหวังกับการปฏิบัติจริง ในงานประชาสัมพันธ์บริษัทเงินทุน | en |
dc.title.alternative | The comparative study between the expectation and application of public relations in finance companies | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | นิเทศศาสตรพัฒนาการ | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | Tanawadee.b@chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kanokporn_Pi_front.pdf | 738.75 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanokporn_Pi_ch1.pdf | 798.95 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanokporn_Pi_ch2.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanokporn_Pi_ch3.pdf | 741.91 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanokporn_Pi_ch4.pdf | 875.12 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanokporn_Pi_ch5.pdf | 740.5 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Kanokporn_Pi_back.pdf | 733.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.