Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/11274
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุวัฒนา วงศ์กะพันธ์ | - |
dc.contributor.author | รื่นฤดี เตชะอินทราวงศ์ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.coverage.spatial | ไทย | - |
dc.coverage.spatial | กรุงเทพฯ | - |
dc.date.accessioned | 2009-09-22T08:10:43Z | - |
dc.date.available | 2009-09-22T08:10:43Z | - |
dc.date.issued | 2541 | - |
dc.identifier.isbn | 9743316043 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/11274 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2541 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาด ณ จุดขาย และเพื่อศึกษาถึงอิทธิพลของการสื่อสารการตลาด ณ จุดขายต่อพฤติกรรมการซื้อผู้บริโภค ซึ่งข้อมูลจากการวิจัยครั้งนี้ได้มาจากการสังเกตการณ์และจากแบบสอบถามจำนวน 400 ชุดจากกลุ่มตัวอย่างที่ใช้บริการห้างสรรพสินค้าในเขตกรุงเทพมหานคร และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยการหาค่าร้อยละค่าเฉลี่ย (Mean) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) ค่า t-test และค่า f-test โดยการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวหรือหนึ่งองค์ประกอบ (The One-factor analysis of variance หรือ One-way ANOVA) โดยมีค่านัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า 1. การสื่อสารการตลาด ณ จุดขายมีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค 2. การสื่อสารการตลาด ณ จุดขายไม่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคที่เพศต่างกัน ดังนั้นการสื่อสารการตลาด ณ จุดขายจึงไม่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคเพศหญิงมากกว่าเพศชาย 3. การสื่อสารการตลาด ณ จุดขายมีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคกลุ่มอายุ 36-45 ปีมากกว่าผู้บริโภคกลุ่มอายุ 16-25 ปี 4. การสื่อสารการตลาด ณ จุดขายมีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคกลุ่มที่มีรายได้สูงมากกว่ากลุ่มที่มีรายได้ต่ำ 5. การสื่อสารการตลาด ณ จุดขายไม่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคที่มีระดับการศึกษาต่างกัน ดังนั้นการสื่อสารการตลาด ณ จุดขายจึงไม่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคกลุ่มที่มีการศึกษาสูงมากกว่ากลุ่มที่มีการศึกษาต่ำ | en |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research are to study strategies of the point-of-purchase marketing communication (P.O.P.) and to discover the influence the P.O.P. has upon consumers' purchasing behavior. Data in the research derive from the observation and 400 questionnaires taken from a sample group in Bangkok Metropolitan area. The analysis of such data is conducted by percentage, mean, standard deviation, t-test and One-way ANOVA at 0.05 significant level. The results are as follows: 1. The point-of-purchase marketing communication is influential to consumers' purchasing behavior. 2. The point-of-purchase marketing communication is influential to consumers' purchasing behavior, disregarding sex. Therefore, it does not have more effect on female than male consumers. 3. The point-of-purchase marketing communication has more effect on the purchasing behavior of consumers of 36-45 years old than on that of 16-25. 4. Compared to consumers with lower income, consumers who have high income are more affected by the point-of-purchase marketing communication. 5. The point-of-purchase marketing communication has influence upon consumers' purchasing behavior, disregarding the consumers' education. Thus, well-educated consumers are by no means more responsive to the point-of-purchase marketing communication than those with comparatively lower education | en |
dc.format.extent | 1108826 bytes | - |
dc.format.extent | 806837 bytes | - |
dc.format.extent | 1116895 bytes | - |
dc.format.extent | 858994 bytes | - |
dc.format.extent | 3379639 bytes | - |
dc.format.extent | 945592 bytes | - |
dc.format.extent | 882212 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | การสื่อสารทางการตลาด | en |
dc.subject | การจัดซื้อ | en |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | en |
dc.subject | การส่งเสริมการขาย | en |
dc.subject | โฆษณา | en |
dc.title | การสื่อสารการตลาด ณ จุดขายและพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | Point-of-purchase marketing communication and consumers' purchasing behavior in Bangkok Metropolitan area | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | การโฆษณา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | Suwattana.V@Chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ruenrudee_Te_front.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ruenrudee_Te_ch1.pdf | 787.93 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Ruenrudee_Te_ch2.pdf | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ruenrudee_Te_ch3.pdf | 838.86 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Ruenrudee_Te_ch4.pdf | 3.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ruenrudee_Te_ch5.pdf | 923.43 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Ruenrudee_Te_back.pdf | 861.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.