Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12049
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พิตรวัลย์ โกวิทวที | - |
dc.contributor.author | จริยา กสิวิทย์อำนวย | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2010-02-24T01:23:37Z | - |
dc.date.available | 2010-02-24T01:23:37Z | - |
dc.date.issued | 2539 | - |
dc.identifier.isbn | 9746351184 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12049 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 | en |
dc.description.abstract | ศึกษาผลของการสอนโดยใช้แนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการสอนตามแนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์และแนวการสอนแบบปกติ มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดหลังการทดลองไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการสอนตามแนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์และแนวการสอนแบบปกติ มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | en |
dc.description.abstractalternative | Study the effect of using the Community Language Learning Approach on learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa six students The research results were as follow : 1. The learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa six students taught by the Community Language Learning Approach and the Regular Approach after the experiment were not significantly different at the .05 level. 2. The learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa six students taught by the Community Language Learning Approach and the Regular Approach after the experiment were significantly higher than the learning achievement of English listening and speaking skills before the experiment at the .05 level. | en |
dc.format.extent | 774928 bytes | - |
dc.format.extent | 849574 bytes | - |
dc.format.extent | 1214628 bytes | - |
dc.format.extent | 848642 bytes | - |
dc.format.extent | 740258 bytes | - |
dc.format.extent | 773274 bytes | - |
dc.format.extent | 2923377 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) | en |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | en |
dc.subject | การสอนเป็นกลุ่ม | en |
dc.title | ผลของการสอนโดยใช้แนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 | en |
dc.title.alternative | The effect of using the community language learning approach on learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa Six Students | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Jariya_Ka_front.pdf | 756.77 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Jariya_Ka_ch1.pdf | 829.66 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Jariya_Ka_ch2.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Jariya_Ka_ch3.pdf | 828.75 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Jariya_Ka_ch4.pdf | 722.91 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Jariya_Ka_ch5.pdf | 755.15 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Jariya_Ka_back.pdf | 2.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.