Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17682
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พรรณินี สาคริก | - |
dc.contributor.author | นฤมล ภัทรภาณุ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.coverage.spatial | กรุงเทพฯ | - |
dc.date.accessioned | 2012-03-10T06:31:14Z | - |
dc.date.available | 2012-03-10T06:31:14Z | - |
dc.date.issued | 2517 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/17682 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2517 | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อสร้างแบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ไวยากรณ์อังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามในโรงเรียนมัธยมแบบประสม ที่มีคุณภาพดี ซึ่งหมายถึงการที่แบบทดสอบนั้นมีค่าอำนาจจำแนกสูง มีระดับความยากปานกลาง และมีค่าความเชื่อถือได้สูง วิธีวิจัย ผู้วิจัยได้สร้างแบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ไวยากรณ์อังกฤษชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามขึ้นชุดหนึ่ง จากหนังสือเรียนชื่อ Intermediate English Course for Thailand Book III และตามรายการสอนชื่อ "Quick Reference to Intermediate English Course” ของหน่วยศึกษานิเทศก์ภาษาอังกฤษ กรมสามัญศึกษา ต่อจากนั้นนำแบบทดสอบไปทดลองสอบ 2 ครั้ง เพื่อนำคะแนนที่ได้มาทำการวิเคราะห์ข้อสอบเป็นรายข้อ (Item Analysis) และคัดเลือกข้อสอบที่มีค่าอำนาจจำแนกสูง ค่าความยากง่ายปานกลาง ตามระดับมาตรฐาน นำจ้อสอบที่คัดเลือกได้แล้วจำนวน120 ข้อไปทดสอบจริงเป็นครั้งที่ 3 กับตัวอย่างประชากรจำนวน 390 คน ซึ่งสุ่มมาใช้เพียง 370 คน นำคะแนนที่ได้มาวิเคราะห์หาค่าความยากง่าย และค่าอำนาจจำแนก นอกจากนี้ยังคำนวณหาค่าความเชื่อถือได้และค่าความคลาดเคลื่อนมาตรฐานในการวัดของแบบทดสอบอีกด้วย ผลการวิจัย หลังจากการปรับปรุงแก้ไขครั้งที่ 2 แล้ว ปรากฏว่าได้แบบทดสอบที่พอใจมีจำนวน106 ข้อ ระดับความยากระหว่าง .25 - .79 อำนาจจำแนกระหว่าง .22 - .70 ค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ .94 และค่าความคลาดเคลื่อนมาตรฐานในการวัดเท่ากับ 1.26 | - |
dc.description.abstractalternative | Statement of Problem: The purpose of this study was to construct an effective English Grammar Achievement Test for Mathayom Suksa Three students in the comprehensive schools in Bangkok. This test was aimed at high discriminating power, mild difficulty index, and high degree of reliability. Procedure: The test items were constructed based on the text Intermediate English Course for Thailand Book III and on the Supervisory Unit teaching points "Quick Reference to Intermediate English Course”. In developing the test items, two trail-tests were administered and item-analyses were performed. Indices of item difficulty and item discrimination power were derived from the trail tests and were developed to reach the maximum scales of the standard levels. Finally, the third test, consisting of one hundred twenty items, was administered to three hundred ninety students. From this administration further item analysis, a reliability study and the standard error of measurement were conducted. Results: There are 106 items in the final form of the test. Item difficulty indices range from .25 to .79 while indices of item discrimination power range from .22 - .70. The internal consistency reliability of the test is .94 and the standard error of measurement is 1.26. | - |
dc.format.extent | 334840 bytes | - |
dc.format.extent | 795643 bytes | - |
dc.format.extent | 413354 bytes | - |
dc.format.extent | 300025 bytes | - |
dc.format.extent | 448696 bytes | - |
dc.format.extent | 283230 bytes | - |
dc.format.extent | 504911 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน | en |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- ข้อสอบ | en |
dc.title | การสร้างแบบทดสอบผลสัมฤทธิ์ไวยากรณ์อังกฤษ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามในโรงเรียนมัธยมแบบประสม ในกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | Construction of an English grammar achievement test for mathayom suksa three students in the comprehensive schools in Bangkok Metropolis | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | มัธยมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Narumon_Pat_front.pdf | 326.99 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Narumon_Pat_ch1.pdf | 777 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Narumon_Pat_ch2.pdf | 403.67 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Narumon_Pat_ch3.pdf | 292.99 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Narumon_Pat_ch4.pdf | 438.18 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Narumon_Pat_ch5.pdf | 276.59 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Narumon_Pat_back.pdf | 493.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.