Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/19024
Title: | ความสัมพันธ์ระหว่างการเข้าร่วมกิจกรรมเสริมหลักสูตร วิชาวิทยาศาสตร์กับเจตคติทางวิทยาศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Relationships between science co-curriculum activity participation and scientific attitude of matayom suksa five students in Bangkok metropolis |
Authors: | สุจิรัฏ คงเกียรติขจร |
Advisors: | จันทร์เพ็ญ เชื้อพานิช |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | Chanpen.C@Chula.ac.th |
Subjects: | นักเรียน -- วิจัย กิจกรรมเสริมหลักสูตร วิทยาศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) ทัศนคติ |
Issue Date: | 2527 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการเข้าร่วมกิจกรรมเสริมหลักสูตรวิชาวิทยาศาสตร์กับเจตคติทางวิทยาศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างประชากร คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ปีการศึกษา 2527 จำนวน 442 คน จากโรงเรียนมัธยมศึกษา ซึ่งสุ่มโดยวิธีแบ่งชั้นในกรุงเทพมหานคร เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสำรวจเจตคติทางวิทยาศาสตร์ของ สมหวัง พิธิยานุวัฒน์ และจันทร์เพ็ญ เชื้อพานิช และแบบสำรวจการเข้าร่วมกิจกรรมเสริมหลักสูตรวิชาวิทยาศาสตร์ที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นเอง วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัย ปรากฏว่า การเข้าร่วมกิจกรรมเสริมหลักสูตรวิชาวิทยาศาสตร์กับเจตคติทางวิทยาศาสตร์ มีความสัมพันธ์กันทางบวกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 |
Other Abstract: | The purpose of this research was to study the relationships between science co-curriculum activity participation and scientific attitude of matayom suksa five students. The sample of this research were 442 matayom suka five students which were stratified random sampled from secondary schools in Bangkok Metropolis in 1984 academic year. The research instruments were the Scientific Attitude Inventory constructed by Somwung Phitiyanuwat and Chanpen Cheaphanich and the Science Co-curriculum Inventory constructed by the investigator. The data was analyzed by using Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient. The research result was that the science co-curriculum activity participation of the students positively correlated with their scientific attitude at the 0.01 level of significance. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2527 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | มัธยมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/19024 |
ISBN: | 9745638919 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sujirat_Ko_front.pdf | 360.65 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sujirat_Ko_ch1.pdf | 336.39 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sujirat_Ko_ch2.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sujirat_Ko_ch3.pdf | 346.07 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sujirat_Ko_ch4.pdf | 254.32 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sujirat_Ko_ch5.pdf | 289.65 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sujirat_Ko_back.pdf | 746.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.