Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/20923
Title: การสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมเรื่อง "เสียงในภาษาไทย" สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง
Other Titles: Construction of programmed lesson on "Thai phonemes" for the upper certificate of education level
Authors: พงษ์ศักดิ์ ศรีภิรมย์
Advisors: ฐะปะนีย์ นาครทรรพ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: แบบเรียนสำเร็จรูป
Issue Date: 2519
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ เพื่อสร้างและวิเคราะห์หาประสิทธิภาพของบทเรียนแบบโปรแกรมเรื่อง “เสียงในภาษาไทย” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง การดำเนินการวิจัย 1. ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรม และเลือกวิธีสร้างเป็นแบบ สไลด์-เทปโปรแกรม 2.สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน 3. สร้างบทเรียนแบบสไลด์-เทปโรแกรมเรื่อง “เสียงในภาษาไทย” สำหรับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง 4. นำบทเรียนไปทดลองใช้กับนักศึกษาชั้นประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูงปีที่ 2 ตามลำดับดังนี้ ก. การทดลองขั้น 1 คน ข. การทดลองขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน ค. การทดลองภาคสนาม 100 คนผลการวิจัย บทเรียนแบบสไลด์-เทปโปรแกรมที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 93.97/96.28 และคะแนนสัมฤทธิผลทางการเรียนของนักศึกษาก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 ข้อเสนอแนะ บทเรียนแบบสไลด์-เทปโปรแกรม เป็นบทเรียนที่มีประสิทธิภาพต่อการเรียนการสอน จึงสมควรสนับสนุนให้ผลิตขึ้นใช้ประโยชน์ในการเรียนการสอนวิชาภาษาไทยในระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูงต่อไป
Other Abstract: Objective To construct and to find out the effectiveness of a Programmed Lesson on "Thai Phonemes" for The Upper Certificate of Education Level. Procedures : 1. Study the construction of programmed instruction and select to construct a slide - 'tape programmed lesson. 2. Construct a pre - test and post - test. 3. Construct a Slide - Tape Programmed Lesson on "Thai Phonemes" for The Upper Certificate of Education Level. 4. Assign the slide -tape programmed lesson to a selected group of student at the Upper Certificate of Education Level. The results were obtained by using the three following procedures : A) One - to - One testing with one student. B) Small group testing with 10 students. C) Field testing with 100 students. Results : The effectiveness of the slide - tape programmed lesson was at the level of 93.97/96.28 the slide - tape programmed lesson improved student' achievement at the significant level 0.01. Suggestions : The slide - tape programmed lesson is an effective matterial for Thai language instruction, therefore it should be recommended in the improvement of Thai language teaching at the Upper Certificate of Education Level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2519
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/20923
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pongsak_Sr_front.pdf360.63 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch1.pdf574.03 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch2.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch3.pdf398.31 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch4.pdf312.11 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch5.pdf284.69 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_back.pdf4.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.