Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/20923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorฐะปะนีย์ นาครทรรพ-
dc.contributor.authorพงษ์ศักดิ์ ศรีภิรมย์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2012-07-15T14:19:42Z-
dc.date.available2012-07-15T14:19:42Z-
dc.date.issued2519-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/20923-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2519en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ เพื่อสร้างและวิเคราะห์หาประสิทธิภาพของบทเรียนแบบโปรแกรมเรื่อง “เสียงในภาษาไทย” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง การดำเนินการวิจัย 1. ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรม และเลือกวิธีสร้างเป็นแบบ สไลด์-เทปโปรแกรม 2.สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน 3. สร้างบทเรียนแบบสไลด์-เทปโรแกรมเรื่อง “เสียงในภาษาไทย” สำหรับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง 4. นำบทเรียนไปทดลองใช้กับนักศึกษาชั้นประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูงปีที่ 2 ตามลำดับดังนี้ ก. การทดลองขั้น 1 คน ข. การทดลองขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน ค. การทดลองภาคสนาม 100 คนผลการวิจัย บทเรียนแบบสไลด์-เทปโปรแกรมที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 93.97/96.28 และคะแนนสัมฤทธิผลทางการเรียนของนักศึกษาก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 ข้อเสนอแนะ บทเรียนแบบสไลด์-เทปโปรแกรม เป็นบทเรียนที่มีประสิทธิภาพต่อการเรียนการสอน จึงสมควรสนับสนุนให้ผลิตขึ้นใช้ประโยชน์ในการเรียนการสอนวิชาภาษาไทยในระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูงต่อไป-
dc.description.abstractalternativeObjective To construct and to find out the effectiveness of a Programmed Lesson on "Thai Phonemes" for The Upper Certificate of Education Level. Procedures : 1. Study the construction of programmed instruction and select to construct a slide - 'tape programmed lesson. 2. Construct a pre - test and post - test. 3. Construct a Slide - Tape Programmed Lesson on "Thai Phonemes" for The Upper Certificate of Education Level. 4. Assign the slide -tape programmed lesson to a selected group of student at the Upper Certificate of Education Level. The results were obtained by using the three following procedures : A) One - to - One testing with one student. B) Small group testing with 10 students. C) Field testing with 100 students. Results : The effectiveness of the slide - tape programmed lesson was at the level of 93.97/96.28 the slide - tape programmed lesson improved student' achievement at the significant level 0.01. Suggestions : The slide - tape programmed lesson is an effective matterial for Thai language instruction, therefore it should be recommended in the improvement of Thai language teaching at the Upper Certificate of Education Level.-
dc.format.extent369288 bytes-
dc.format.extent587811 bytes-
dc.format.extent2081869 bytes-
dc.format.extent407865 bytes-
dc.format.extent319601 bytes-
dc.format.extent291519 bytes-
dc.format.extent4702135 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectแบบเรียนสำเร็จรูปen
dc.titleการสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมเรื่อง "เสียงในภาษาไทย" สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูงen
dc.title.alternativeConstruction of programmed lesson on "Thai phonemes" for the upper certificate of education levelen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pongsak_Sr_front.pdf360.63 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch1.pdf574.03 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch2.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch3.pdf398.31 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch4.pdf312.11 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_ch5.pdf284.69 kBAdobe PDFView/Open
Pongsak_Sr_back.pdf4.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.