Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/21213
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุรพัฒน์ วัชรประทีป | - |
dc.contributor.author | พิชิต วรนันท์ศิริ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.coverage.spatial | กรุงเทพมหานคร | - |
dc.date.accessioned | 2012-07-28T15:07:12Z | - |
dc.date.available | 2012-07-28T15:07:12Z | - |
dc.date.issued | 2527 | - |
dc.identifier.isbn | 9745639575 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/21213 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (พศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2527 | en |
dc.description.abstract | แม้ว่าเศรษฐกิจในปัจจุบันอยู่ในสภาพไม่สู้ดีนัก แต่ปริมาณการขายมินิคอมพิวเตอร์มีการขายได้ปริมาณที่เพิ่มขึ้น ทั้งนี้เนื่องจากว่าหน่วยธุรกิจต้องการใช้มินิคอมพิวเตอร์เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการทำงานและการแข่งขัน จำนวนผู้จัดหน่วยมินิคอมพิวเตอร์เพิ่มขึ้นทุกปีและการแข่งขันในการขายก็เพิ่มขึ้นด้วย ผู้เขียนจึงสนใจทำวิทยานิพนธ์ในเรื่องนี้ โดยมีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1. เพื่อศึกษาแนวโน้มของตลาดมินิคอมพิวเตอร์สำหรับองค์การธุรกิจในเขตกรุงเทพมหานคร 2. เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาดของบริษัทผู้จำหน่ายมินิคอมพิวเตอร์ 3. เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อมินิคอมพิวเตอร์ของลูกค้าเป้าหมาย จากการวิจัยสรุปผลได้ดังนี้ 1. ความต้องการมินิคอมพิวเตอร์มีแนวโน้มเพิ่มขึ้น 2. กลยุทธ์ทางการตลาดของผู้จำหน่ายมินิคอมพิวเตอร์มักจะแตกต่างกันออกไปตามจุดเด่นของแต่ละตรายี่ห้อ และส่วนใหญ่จะเน้นถึงการให้บริการและการแก้ไขปัญหาให้แก่ลูกค้า 3. ปัจจัยในการพิจารณาเลือกตรายี่ห้อของมินิคอมพิวเตอร์ คือ ชื่อเสียง และภาพพจน์ของผู้จัดจำหน่าย และบริการภายหลังการขายของผู้จัดจำหน่าย จากผลของการวิจัยของวิทยานิพนธ์นี้ ผู้เขียนมีข้อเสนอแนะแก่ผู้จัดจำหน่ายมินิคอมพิวเตอร์ว่า ผู้จัดจำหน่ายควรวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ให้แตกต่างจากไมโครคอมพิวเตอร์และเมนเฟรมสำหรับการวางกลยุทธ์ทางการตลาดผู้จัดจำหน่ายควรกำหนดนโยบายผลิตภัณฑ์ให้สอดคล้องตามความต้องการของแต่ละกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย และเน้นจุดเด่นของผลิตภัณฑ์นั้นให้กลุ่มลูกค้าทราบผ่านทางพนักงานขาย | - |
dc.description.abstractalternative | Although the present economic situation is not quite good the sales volumn of mini-computer has been increasing. Business firms need mini-computers to increase their working efficiency and their ability in competition. Therefore, the number of mini-computer vendors has increased every year and computer selling has become more competitive. The author has carried and research for this thesis which has the following objectives: 1. To study the trend of market of mini-computer for business firms in Bangkok Metropolitan area. 2. To study the marketing strategy of mini-computer vendors. 3. To study the purchasing behaviors of prospective customers for mini-computer. The research findings are summarized as follows: 1. Trend of demand for mini-computer is increasing. 2. Marketing strategies of mini-computer vendors are different from each others, depend on their strengths. Most of the strategies are concentrated in service and problem solution areas. 3. Decision factors of mini-computer prospective customer are the name and image of each vendor and after sales service. From this research the author's suggestion for mini-computer vendors is that they should make their product positioning differently from micro-computers and mainframes. In setting marketing strategy, mini-computer vendors should varie their product policy depending on each group of prospective customer's demand and should inform their product strength to prospect customer by comminicating through their sales representatives. | - |
dc.format.extent | 303391 bytes | - |
dc.format.extent | 291272 bytes | - |
dc.format.extent | 295028 bytes | - |
dc.format.extent | 1052033 bytes | - |
dc.format.extent | 463739 bytes | - |
dc.format.extent | 743979 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | มินิคอมพิวเตอร์ -- การตลาด | en |
dc.title | การตลาดของมินิคอมพิวเตอร์สำหรับองค์การธุรกิจในเขตกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | Marketing of mini-computer for business firms in Bangkok Metropolitan area | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | พาณิชยศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | การตลาด | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | ไมีมีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pichit_Or_front.pdf | 296.28 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Pichit_Or_ch1.pdf | 284.45 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Pichit_Or_ch2.pdf | 288.11 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Pichit_Or_ch3.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Pichit_Or_ch4.pdf | 452.87 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Pichit_Or_back.pdf | 726.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.