Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/21969
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิยวรรณ วิเศษสุวรรณภมิ-
dc.contributor.authorปริณดา เลิศศรีมงคล-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์-
dc.date.accessioned2012-09-02T14:24:48Z-
dc.date.available2012-09-02T14:24:48Z-
dc.date.issued2554-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/21969-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2554en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ทดลองใช้โปรแกรมการกำกับอารมณ์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 2) ศึกษาผลของการจัดโปรแกรมการกำกับอารมณ์ที่มีต่อทักษะการทำงานร่วมกันเป็นทีมของนักเรียน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนภาษานุสรณ์ บางแค จำนวน 60 คน แบ่งออกเป็น 2 กลุ่มคือ กลุ่มทดลอง 30 คน และกลุ่มควบคุม 30 คน กลุ่มทดลองได้รับการฝึกด้วยโปรแกรมการกำกับอารมณ์ จำนวน 12 ครั้งๆ ละ 60 นาที เป็นเวลา 4 สัปดาห์ การจัดกิจกรรมครั้งที่ 9-12 ได้จัดกิจกรรมการทำงานร่วมกันเป็นทีมทั้งในกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุมเพื่อสังเกตพฤติกรรมการทำงานเป็นทีมของนักเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ 1) โปรแกรมการกำกับอารมณ์ 2) แบบวัดทักษะการทำงานเป็นทีม และ 3) แบบสังเกตพฤติกรรมการทำงานเป็นทีม วัดผลด้วยแบบวัดทักษะการทำงานเป็นทีม 2 ครั้ง คือ ก่อนการทดลองและหลังการทดลอง วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการทดสอบค่าทีแบบอิสระ (independent t-test) และค่าทีแบบไม่อิสระ (dependent t-test) ผลการวิจัยพบว่า 1) หลังจากได้รับการฝึกด้วยโปรแกรมการกำกับอารมณ์ ค่าเฉลี่ยของคะแนนทักษะการทำงานเป็นทีมของกลุ่มทดลองสูงกว่านักเรียนในกลุ่มควบคุม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) หลังจากได้รับการฝึกด้วยโปรแกรมการกำกับอารมณ์ ค่าเฉลี่ยของคะแนนทักษะการทำงานเป็นทีมของกลุ่มทดลองหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05en
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were 1) to test an emotional regulation training program for sixth-grade students 2) to examine effects of the emotional regulation training program on students’ teamwork skills. Subjects consisted of 60 sixth-grade students from Pasanusorn Bang Khae School, Bangkok. The subjects were assigned into 2 groups; 30 students in an experimental group and 30 students in a control group. Students in an experimental group were trained in an emotional regulation training program while the other 30 students in control group had no training. The emotional regulation training program consisted of 12 sixty-minute sessions. Sessions 9-12 were group work activities for both an experimental group and a control group to observe students’ teamwork skill behaviors. Research instruments included an emotional regulation training program for the experimental group, a teamwork skill test for pretest and posttest, and an observation form on teamwork skill behaviors. Data were analyzed by using independent t-test and dependent t-test analysis. The results were as follows: 1. After receiving the program, the experimental group students had higher teamwork skills test average scores than the control group students at .05 level of significance. 2. After receiving the program, the experimental group students had higher teamwork skills test average scores at .05 level of significance.en
dc.format.extent2271801 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2011.529-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectการทำงานเป็นทีมen
dc.subjectอารมณ์en
dc.titleผลของโปรแกรมฝึกการกำกับอารมณ์ที มีทักษะการทำงานเป็นทีมของนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 6en
dc.title.alternativeEffects of an emotional regulation training program on teamwork skills of sixth grade studentsen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineจิตวิทยาการศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2011.529-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
parinda_le.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.