Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22273
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สำเภอ วรางกูล | |
dc.contributor.author | สมคิด เมตไตรพันธ์ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2012-10-01T16:52:08Z | |
dc.date.available | 2012-10-01T16:52:08Z | |
dc.date.issued | 2517 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22273 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2517 | en |
dc.description.abstract | ความมุ่งหมาย เพื่อเปรียบเทียบผลการสอนวิชาถ่ายรูปเป็นรายบุคคลในหัวข้อเรื่องการใช้กล้องถ่ายรูป และการล้างฟิล์มโดยใช้สไลด์เทปเสียงกับผลการสอนแบบบรรยายเป็นกลุ่มในชั้นเรียน การดำเนินงาน ทดลองสอนวิชาถ่ายรูปในหัวเรื่องการใช้กล้องถ่ายรูปและการล้างฟิล์มกับนักเรียนเตรียมทหารชั้นปีที่ 2 ปีการศึกษา 2516 จำนวน 2 กลุ่ม ทดลองเป็นรายบุคคลโดยใช้สไลด์เทปเสียง กลุ่มควบคุมสอนแบบบรรยายเป็นกลุ่มในชั้นเรียน ต่อมาอีก 4 สัปดาห์หลังการทดสอบคราวแรกได้ทดสอบความจำในเนื้อหาบทเรียนแล้วนำข้อมูลที่ได้จากการทดสอบมาเปรียบเทียบหาความแตกต่างของความมีนัยสำคัญทางสถิติ ผลของการวิจัย ผลการสอนวิชาถ่ายรูปเป็นรายบุคคลโดยใช้สไลด์เทปเสียงกับการสอนแบบบรรยายเป็นกลุ่มแตกต่างกันอย่างไม่มีนัยสำคัญที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 แต่สไลด์เทปเสียงช่วยผู้เรียนให้จดจำเนื้อหาบทเรียนได้ดีกว่าการสอนแบบบรรยาย ข้อเสนอแนะ สไลด์เทปเสียงควรได้รับการสนับสนุนให้นำมาใช้ในการสอนเป็นรายบุคคลในสาขาวิชาการต่างๆได้ และควรทำการวิจัยให้กว้างขวางในการนำมาใช้สอนวิชาอื่นๆอีก | |
dc.description.abstractalternative | Purpose: To compare the results of the Individualized Instruction in Photography by Synchronized Slide Tape Presentation and by the Descriptive Teaching in classroom. Procedure: Camera using and Film Developing are the topics chosen in this experiment. It’s sample was devided into two groups, the experimental group was taught by Synchronized Slide Tape and the controlled group was taught by Conventional Method. The test of memorization was conducted four weeks after the first test. Each of the everage testing scores was then compared. Result: The results indicated that there were no significant differences at the .05 level between Individualized Instruction by Synchronized Slide Tape and Descriptive Teaching in Photography. Suggestion: Synchronized Slide Tape should be encouraged use in Individualized Instruction and this type of research should be done further more. | |
dc.format.extent | 421106 bytes | |
dc.format.extent | 662079 bytes | |
dc.format.extent | 1986005 bytes | |
dc.format.extent | 338702 bytes | |
dc.format.extent | 419555 bytes | |
dc.format.extent | 336141 bytes | |
dc.format.extent | 1005785 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | การถ่ายภาพ -- การศึกษาและการสอน | |
dc.subject | การถ่ายภาพ -- การสอนด้วยสื่อ | |
dc.title | การสอนวิชาถ่ายรูปเป็นรายบุคคลโดยใช้สไลด์เทปเสียง | en |
dc.title.alternative | Individualized instruction in photography by synchronized slide tape presentation | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | โสตทัศนศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Somkid_Me_front.pdf | 411.24 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Somkid_Me_ch1.pdf | 646.56 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Somkid_Me_ch2.pdf | 1.94 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somkid_Me_ch3.pdf | 330.76 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Somkid_Me_ch4.pdf | 409.72 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Somkid_Me_ch5.pdf | 328.26 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Somkid_Me_back.pdf | 982.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.