Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22917
Title: การพัฒนาความสามารถในการเขียนเจอร์นัล ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3
Other Titles: The development of ability in journal writing of prathom suksa three students
Authors: จู่จิตร ทองเอียด
Advisors: มณีรัตน์ สุกโชติรัตน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Maneerat.S@chula.ac.th
Subjects: การเขียน -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)
Issue Date: 2540
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: พัฒนาความสามารถในการเขียนเจอร์นัลของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ตัวอย่างประชากรเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 จำนวน 20 คน ปีการศึกษา 2539 โรงเรียนวัดควนวิเศษ สังกัดสำนักงานประถมศึกษาจังหวัดตรัง ก่อนการทดลองตัวอย่างประชากร ทำแบบสอบความสามารถในการเขียนเจอร์นัล ฉบับที่ 1 ขณะดำเนินการทดลองตัวอย่างประชากร ได้รับการสอนการเขียนเจอร์นัลหลังเลิกเรียนวันละ 1 ชั่วโมง เป็นเวลา 4 สัปดาห์ๆ ละ 5 วัน หลังการทดลองตัวอย่างประชากรได้ทำแบบสอบความสามารถ ในการเขียนเจอร์นัล ฉบับที่ 2 ข้อมูลที่ได้จากการดำเนินการวิจัยนำมาวิเคราะห์ โดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า คะแนนเฉลี่ยความสามารถในการเขียนเจอร์นัลหลังการทดลอง สูงกว่าคะแนนเกณฑ์ที่กำหนดไว้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 คือสูงกว่าร้อยละ 12 ของคะแนนเฉลี่ยความสามารถ ในการเขียนเจอร์นัลก่อนการทดลอง
Other Abstract: To develop the ability in journal writing of Prathom Suksa three students. The subjects were twenty Prathom Suksa three students, Watkualviset school under the jurisdiction of Trang Provincial Primary Education, in the academic year of 1996. Before the experiment, the subjects were pretested on the ability in journal writing. While on the experiment, they were taught how to write the journal after schooling, one hour per day, five days a week, for four weeks. After finishing the experiment, they were tested by the posttest on the ability in journal writing. The data of this study were analyzed by using arithmetic mean, standard deviation and t-test. The findings indicated that : The post-test arithmetic mean score on the ability in journal writing was higher than the stipulated criterion score at the .05 level of significance. That was higher than twelve percent of the arithmetic mean score in the pre-experiment
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2540
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22917
ISBN: 9746375474
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jujit_To_front.pdf745.12 kBAdobe PDFView/Open
Jujit_To_ch1.pdf797.3 kBAdobe PDFView/Open
Jujit_To_ch2.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
Jujit_To_ch3.pdf781.84 kBAdobe PDFView/Open
Jujit_To_ch4.pdf689.89 kBAdobe PDFView/Open
Jujit_To_ch5.pdf738.16 kBAdobe PDFView/Open
Jujit_To_back.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.