Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23091
Title: การทดลองใช้ชุดการสอนตามเอกัตภาพกับนักเรียน ที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนแตกต่างกัน
Other Titles: An experimental study of using self-instructional packages with the different learning-achievement students
Authors: ภาณุมาศ พานารถ
Advisors: อัจฉรา ประไพตระกูล
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Subjects: คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน
Issue Date: 2523
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อเปรียบเทียบผลการเรียนและความคิดเห็นในการเรียนวิชาคณิตศาสตร์เรื่องเซ็ต โดยใช้ชุดการสอนตามเอกัตภาพ กับนักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนแตกต่างกัน ผู้วิจัยได้ทำการทดลองใช้ชุดการสอนตามเอกัตภาพกับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่สามโรงเรียนแจงร้อนวิทยา 120 คน ซึ่งแบ่งเป็นกลุ่มผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนสูง กลาง และต่ำกลุ่มละ 40 คน นักเรียนได้ทำแบบทดสอบสัมฤทธิ์ผลทางการเรียน และแบบสอบถามความคิดเห็นที่มีต่อการเรียนโดยใช้ชุดการสอนตามเอกัตภาพ แล้วนำข้อมูลมาวิเคราะห์ โดยใช้สถิติวิเคราะห์ความแปรปรวน และเปรียบเทียบภายหลังด้วยวิธีของตูกี้ ผลการวิจัยปรากฏว่า ผลการเรียนของนักเรียนกลุ่มสูง และกลุ่มกลางไม่แตกต่างผลการเรียนของกลุ่มต่ำแตกต่างจากกลุ่มสูงและกลุ่มกลางที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.05 ความคิดเห็นของนักเรียนทั้งสามกลุ่มที่มีต่อการเรียนโดยใช้ชุดการสอนไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.05
Other Abstract: The purposes of this study were to compare the learning achievement and the students’ opinions in mathematics on “Set” by using self-instructional packages with the different learning-achievement students. The self-instructional packages were studied by one hundred and twenty Mathayom Suksa Three students from Jangronwittaya School, They were divided into three learning-achievement levels as high, medium and low group, forty students each. The learning achievement test and the questionnaire were assigned to the students. After that the data were analyzed by means of the analysis of variance and Tukey’s post hoc comparison. The results of the analysis were as follows: There was no significant difference in learning-achievement between high and medium group at the level of 0.05. The learning achievement of low group were significant differences from high and medium group. There were no significant differences in opinions among the three groups at the level of 0.05.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2523
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23091
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panumas_Pa_front.pdf463.08 kBAdobe PDFView/Open
Panumas_Pa_ch1.pdf634.18 kBAdobe PDFView/Open
Panumas_Pa_ch2.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Panumas_Pa_ch3.pdf466.45 kBAdobe PDFView/Open
Panumas_Pa_ch4.pdf681.65 kBAdobe PDFView/Open
Panumas_Pa_ch5.pdf347.7 kBAdobe PDFView/Open
Panumas_Pa_back.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.