Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23507
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสมหวัง พิธิยานุวัฒน์
dc.contributor.authorวนิดา ศูนย์จันทร์
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2012-11-09T03:23:57Z
dc.date.available2012-11-09T03:23:57Z
dc.date.issued2537
dc.identifier.isbn9745847224
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23507
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาตัวแปรจำแนกครูโรงเรียนมัธยมศึกษา กรมสามัญศึกษา กระทรวงศึกษาธิการ ในกรุงเทพมหานครกลุ่มที่ตอบกับกลุ่มที่ไม่ตอบแบบสอบถามที่ส่งทางไปรษณีย์ กลุ่มตัวอย่างเป็นครู-อาจารย์โรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา กระทรวงศึกษาธิการ ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 409 คน แบ่งเป็นกลุ่มที่ตอบแบบสอบถามจำนวน 267 คน กลุ่มที่ไม่ตอบแบบสอบถามจำนวน 142คน เก็บรวบรวมข้อมูลโดยแบบสอบถามทางไปรษณีย์ วิเคราะห์ข้อมูลโดย คำนวณหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบค่าที และการวิเคราะห์จำแนก ผลการวิจัยพบว่า ได้สมการที่ประกอบด้วยตัวแปร 21 ตัว ซึ่งสามารถจำแนกกลุ่มที่ตอบกับกลุ่มที่ไม่ตอบแบบสอบถามที่ส่งทางไปรษณีย์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และสามารถจำแนกกลุ่มได้ถูกต้องร้อยละ 77.87 ตัวแปรที่มีน้ำหนักในการจำแนกสูงสุดมี 4 ตัวแปร เรียงตามลำดับ คือ วิธีการส่งและการจัดเก็บแบบสอบถาม การติดตาม ตัวแปรในจดหมายนำ และการจัดหน้าและระบบการพิมพ์แบบสอบถาม
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to analyze the variables which would be able to discriminate the groups of secondary school teachers in Bangkok Metropolis by the respondent group and non-respondent group. The samples were 409 teachers from Public Secondary School under the jurisdiction of the Department of General Education, Ministry of Education in Bangkok Metropolis. Two hundred and sixty seven persons were assigned to be respondent group and the rest of 142 were non-respondent group. Questionnaires were designed for collection of data. Data were analyzed by means of percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test and discriminant analysis. It was found that : The significant Discriminant Equation of respondent group and non-respondent group by mailed questionnaires consisted of 21 variables was obtained and was able to discriminate the groups 77.87% correctly. Four high weight variables selected from the discriminant function ranked from highest to lowest were Method of sending and collecting questionnaires, Follow-up the respondent for answering questionnaires, Variables mentioned in the cover-letter, and Lay-out and printing system.
dc.format.extent2842500 bytes
dc.format.extent5880374 bytes
dc.format.extent14199111 bytes
dc.format.extent4894545 bytes
dc.format.extent10397764 bytes
dc.format.extent4914404 bytes
dc.format.extent10480423 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleตัวแปรจำแนกกลุ่มที่ตอบกับกลุ่มที่ไม่ตอบแบบสอบถาม ที่ส่งทางไปรษณีย์ของครูโรงเรียนมัธยมศึกษา ในกรุงเทพมหานครen
dc.title.alternativeDiscriminating variables of the respondent group and non-respondent group of mailed questionnaires of secondary school teachers in Bangkok Metropolisen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineวิจัยการศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wanida_so_front.pdf2.78 MBAdobe PDFView/Open
Wanida_so_ch1.pdf5.74 MBAdobe PDFView/Open
Wanida_so_ch2.pdf13.87 MBAdobe PDFView/Open
Wanida_so_ch3.pdf4.78 MBAdobe PDFView/Open
Wanida_so_ch4.pdf10.15 MBAdobe PDFView/Open
Wanida_so_ch5.pdf4.8 MBAdobe PDFView/Open
Wanida_so_back.pdf10.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.