Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23659
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ปารเมศ ชุติมา | |
dc.contributor.advisor | วีรวรรณา สุวรรณประดิษฐ | |
dc.contributor.author | รุ่งทรัพย์ มิ่งวัฒนบุญ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะวิศวกรรมศาสต | |
dc.date.accessioned | 2012-11-10T03:49:32Z | |
dc.date.available | 2012-11-10T03:49:32Z | |
dc.date.issued | 2544 | |
dc.identifier.isbn | 9740308287 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23659 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (วศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2544 | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการที่แท้จริงของลูกค้าและพัฒนาปรับปรุงผลิตภัณฑ์และบริการในหน่วยงานขายของธุรกิจปิโตรเลียมแห่งหนึ่ง เพื่อเพิ่มความพึงพอใจของลูกค้า โดยใช้แบบสอบถามเป็นสื่อกลางในการเก็บข้อมูล เทคนิคที่นำมาใช้ในงานวิจัยนี้คือเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ (Quality Function Deployment : QFD) ซึ่งช่วยในการระบุกระบวนการทำงานและวิธีการควบคุมที่ช่วยปรับปรุงให้ระบบงานขายสามารถตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้า เทคนิคนี้แบ่งออกเป็น 4 ช่วง คือ การวางแผนด้านผลิตภัณฑ์ การวางแผนกระบวนการ และการวางแผนควบคุมกระบวนการ โดยมีการนำเครื่องมือวางแผนและการจัดการ (7 Management and Planning tools) เข้ามาช่วยในการวิเคราะห์ ผลของการวิจัยพบว่า ระบบงานมีความคล่องตัวเพิ่มขึ้น ลดความซ้ำซ้อนในการทำงาน และป้องกันความผิดพลาดได้ดีขึ้น การประเมินผลของการวิจัยครั้งนี้ ใช้แบบสอบถามเพื่อค้นหาระดับความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อบริษัท หลังทำการปรับปรุงเทียบกับก่อนทำการปรับปรุง พบว่าลูกค้ามีความพึงพอใจต่อระบบงานที่มีประสิทธิภาพ รวดเร็วแม่นยำ และสามารถตอบสนองต่อความต้องการได้มากยิ่งขึ้น | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research is to investigate the real customer requirements and to improve product and service in sales division of petroleum business for increasing customer satisfaction. The data were collected from questionnaire. The technique is used in this research is Quality Function Deployment (QFD) with a Four-Phase model, which consists of Product Planning phase, Product Design phase, Process Planning phase and Process Control Planning phase. It is used to find processes and control procedures for improving the sales system. Moreover, 7 Management and Planning tools are also used to analysis part and process characteristics. The result of this research show that the sales system has more flexibility, less work duplication, and better prevents mistakes. The assessment of this comparison show that customers are satisfied with the improved processes since the sales system can respond the customer requirement and can be increased the efficiency. | |
dc.format.extent | 3190502 bytes | |
dc.format.extent | 1332817 bytes | |
dc.format.extent | 8676701 bytes | |
dc.format.extent | 1368629 bytes | |
dc.format.extent | 17309650 bytes | |
dc.format.extent | 6872850 bytes | |
dc.format.extent | 3399851 bytes | |
dc.format.extent | 25546273 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | การจัดการผลิตภัณฑ์ | |
dc.subject | การกระจายการทำงานเชิงคุณภาพ | |
dc.subject | อุตสาหกรรมปิโตรเลียม | |
dc.subject | Product management | |
dc.subject | Quality function deployment | |
dc.subject | Petroleum industry and trade | |
dc.title | การประยุกต์เทคนิคคิวเอผดีเพื่อปรับปรุงผลิตภัณฑ์และบริการในหน่วยงานขายของธุรกิจปิโตรเลียม | en |
dc.title.alternative | The application of QED technique for product and service improvement in sales division of petroleum business : a case study | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | วิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | วิศวกรรมอุตสาหการ | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rungsap_mi_front.pdf | 3.12 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_ch1.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_ch2.pdf | 8.47 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_ch3.pdf | 1.34 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_ch4.pdf | 16.9 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_ch5.pdf | 6.71 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_ch6.pdf | 3.32 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Rungsap_mi_back.pdf | 24.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.