Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25272
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorยุพิน พิพิธกุล-
dc.contributor.authorรัตนาภรณ์ กุ้ยบำรุง-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2012-11-22T07:33:29Z-
dc.date.available2012-11-22T07:33:29Z-
dc.date.issued2521-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25272-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2521en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อสร้างชุดการสอนตามเอกัตภาพวิชาคณิตศาสตร์เรื่องเซ็ต สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษา และหาประสิทธิภาพของชุดการสอนตามเกณฑ์มาตรฐาน 90/90 ผู้วิจัยได้สร้างชุดการสอนจำนวน 5 หน่วยและแบบสอบ 60 ข้อ ซึ่งมีค่าระดับความเชื่อมั่น 0.89 โดยให้นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนนาคประสิทธิ์ จำนวน 20 คนเป็นตัวอย่างประชากร ทำแบบสอบก่อนและหลังการใช้ชุดการสอน แล้วนำข้อมูลทั้งหมดมาวิเคราะห์เพื่อหาประสิทธิภาพของชุดการสอนตามเกณฑ์มาตรฐาน 90/90 ผลการวิจัยปรากฏว่า ชุดการสอนตามเอกัตภาพที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพเป็น 92.55/89.08 ซึ่งแสดงว่า นักเรียนทำแบบฝึกหัดในชุดการสอนได้ถูกต้องสูงกว่ามาตรฐาน 90 ตัวแรก แต่ทำแบบสอบหลังเรียนจากชุดการสอนได้ถูกต้องต่ำกว่ามาตรฐาน 90 ตัวหลัง ถึงอย่างไรก็ตามคะแนนของแบบสอบก่อนและหลังการใช้ชุดการสอนก็มีความแตกต่างกันอย่างนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 แสดงว่าชุดการสอนตามเอกัตภาพที่สร้างขึ้นครั้งนี้มีประสิทธิภาพสูง ทำให้ผู้เรียนมีความรู้เรื่องเซ็ตเพิ่มขึ้นอย่างแท้จริง-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to construct mathematics self-instructional packages on “Sets” for the Certificate of Education Level, and to investigate the effectiveness of the self-instructional packages based on the 90/90 standard. The researcher constructed the five units of the self instructional packages and the sixty test items, its reliability was 0.89. The twenty Mathayom Suksa Three students from Nakprasithi School were used as the sample group for the experiment. They were given the per-test before and the post-test after they had studied the self-instructional packages. The data was collected and analyzed to find out the effectiveness of the self-instructional packages, according to the 90/90 standard. The results of the analysis indicated that the self instructional packages had on effectual 92.55/89.08. The effectiveness of the self-instructional packages was higher than the first 90 standard but less than the second 90 standard. However, the scores of the pre-test and the post-test showed statistically significant differences at the of.01. Thus, it can be concluded that this self-instructional packages had significantly improved the students’ knowledge of the sets.-
dc.format.extent460596 bytes-
dc.format.extent756633 bytes-
dc.format.extent1512907 bytes-
dc.format.extent481428 bytes-
dc.format.extent486414 bytes-
dc.format.extent363821 bytes-
dc.format.extent5138279 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectคณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน-
dc.titleการสร้างชุดการสอนตามเอกัตภาพวิชาคณิตศาสตร์ เรื่อง "เซ็ต" สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาen
dc.title.alternativeConstruction of mathematics self-instructional packages on "Sets" for the Certificate of education levelen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ratanaporn_Ku_front.pdf449.8 kBAdobe PDFView/Open
Ratanaporn_Ku_ch1.pdf738.9 kBAdobe PDFView/Open
Ratanaporn_Ku_ch2.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
Ratanaporn_Ku_ch3.pdf470.14 kBAdobe PDFView/Open
Ratanaporn_Ku_ch4.pdf475.01 kBAdobe PDFView/Open
Ratanaporn_Ku_ch5.pdf355.29 kBAdobe PDFView/Open
Ratanaporn_Ku_back.pdf5.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.