Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/26208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorยุพิน พิพิธกุล
dc.contributor.authorสายชนม์ สัจจานิตย์
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2012-11-26T12:58:01Z
dc.date.available2012-11-26T12:58:01Z
dc.date.issued2521
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/26208
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2521en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อสร้างชุดการสอบตามเอกัตภาพ วิชาคณิตศาสตร์เรื่อง “พื้นที่ผิวและปริมาตรของรูปทรงตัน” สำหรับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น และหาประสิทธิภาพของชุดการสอนตามเอกัตภาพ ตามเกณฑ์มาตรฐาน 90/90 ผู้วิจัยได้สร้างชุดการสอนจำนวน 5 หน่วย และแบบสอบจำนวน 35 ข้อ ซึ่งมีความเชื่อมั่น 0.80 โดยให้นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 จำนวน 20 คน ของโรงเรียนวัดชิโนรส ทำแบบสอบก่อนการหลังการใช้ชุดการสอน แล้วนำข้อมูลทั้งหมดมาวิเคราะห์เพื่อหาประสิทธิภาพตามเกณฑ์มาตรฐาน 90/90 ผลจากการวิจัยปรากฏว่าชุดการสอนตามเอกัตภาพที่สร้างขึ้น มีประสิทธิภาพ 90.625/90.285 ซึ่งแสดงว่า นักเรียนทำแบบฝึกหัดในชุดการสอนได้ถูกต้องสูงกว่ามาตรฐาน 90 ตัวแรก และทำแบบสอบหลังเรียนจากชุดการสอนได้ถูกต้องสูงกว่า มาตรฐาน 90 ตัวหลัง การทดสอบความแตกต่างระหว่างคะแนนของการสอบก่อนและหลังการเรียนจากชุดการสอบปรากฏว่า มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 แสดงว่าชุดการสอนตามเอกัตภาพที่สร้างขึ้นครั้งนี้มีประสิทธิภาพสูง ทำให้ผู้เรียนมีความรู้เรื่อง “พื้นที่ผิวและปริมาตรของรูปทรงตัน” อย่างแท้จริง
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to construct mathematics self-instructional packages on “Surfaces and Volumes of Solid Figures” for the Lower Secondary Education Level, and to investigate the effectiveness of the self-instructional packages based on the 90/90 standard. The researcher constructed the five units of the self-instructional packages and the thirty-five test items, its reliability was 0.80. The twenty Mathayom Suksa two students from Watchinoros School were used as the sample group for the experiment. They were given the pre-test before and the post-test after they had studied the self-instructional packages. The data was collected and analyzed to find out the effectiveness of the self-instructional packages, according to the 90/90 standard. The results of the analysis indicated that the self-instructional packages had and effectual 90.625/90.285 the effectiveness of the self-instructional packages was higher than 90/90 standard and the scores of the pre-test and the post-test showed statistically significant differences at the level of .01. Thus, it can be concluded that this self-instructional packages had significantly improved the student knowledge of Surfaces and Volumes of Solid Figures.
dc.format.extent426296 bytes
dc.format.extent562403 bytes
dc.format.extent1400303 bytes
dc.format.extent460508 bytes
dc.format.extent486666 bytes
dc.format.extent299191 bytes
dc.format.extent3690378 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการสร้างชุดการสอนตามเอกัตภาพวิชาคณิตศาสตร์ เรื่องพื้นที่ผิวและปริมาตรของรูปทรงตัน สำหรับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นen
dc.title.alternativeConstruction of mathematics self-instructional packages on "Surfaces and Volumes of Solid Figures" for the lower secondary education levelen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Saichon_Sa_front.pdf416.3 kBAdobe PDFView/Open
Saichon_Sa_ch1.pdf549.22 kBAdobe PDFView/Open
Saichon_Sa_ch2.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Saichon_Sa_ch3.pdf449.71 kBAdobe PDFView/Open
Saichon_Sa_ch4.pdf475.26 kBAdobe PDFView/Open
Saichon_Sa_ch5.pdf292.18 kBAdobe PDFView/Open
Saichon_Sa_back.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.