Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพิตรวัลย์ โกวิทวที
dc.contributor.authorศศิธร จ่างภากร
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2012-11-30T07:04:59Z
dc.date.available2012-11-30T07:04:59Z
dc.date.issued2531
dc.identifier.isbn9745694584
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27208
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของกิจกรรมเสริมทักษะการเขียนภาษาอังกฤษต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษสูง ในเรื่องผลสัมฤทธิ์ด้านทักษะการเขียนภาษาอังกฤษ และความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับกิจกรรมเสริมทักษะการเขียนภาษาอังกฤษ ผลการวิจัยพบว่า 1.ผลสัมฤทธิ์ด้านทักษะการเขียนภาษาอังกฤษหลังการฝึกกิจกรรมสูงกว่าก่อนการฝึกกิจกรรมเสริมทักษะการเขียนภาษาอังกฤษอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 2.นักเรียนส่วนใหญ่มีความรู้สึกพอใจกับบรรยากาศในการเรียนและอยากเข้าร่วมกิจกรรม นักเรียนให้ความเห็นว่าตนได้รับความรู้เพิ่มขึ้น และสามารถนำความรู้ไปใช้ในชีวิตประจำวันได้ นอกจากนี้กิจกรรมที่นักเรียนได้รับยังทำให้นักเรียนมีเจตคติที่ดีต่อการเรียนวิชาภาษาอังกฤษอีกด้วย
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to study the effects of English writing skill enrichment activities on English learning achievement of Prathom Suksa Six high achieves in English subject concerning the achievement in English writing skill and the opinions of the students concerning English writing skill enrichment activities. It was found that 1. The students’ achievement of English writing skill after teaching was significantly higher than the achievement before teaching at the .01 level; 2. Most students were satisfied with the English teaching activities and enjoyed participating in them. According to the students’ opinions, it was shown that the English writing skill activities enriched their English knowledge and enabled them to use it in daily life. Moreover, the activities created good English attitude to them.
dc.format.extent2191300 bytes
dc.format.extent4204395 bytes
dc.format.extent11696217 bytes
dc.format.extent4684369 bytes
dc.format.extent2975581 bytes
dc.format.extent5219661 bytes
dc.format.extent31863358 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleผลของกิจกรรมเสริมทักษะการเขียนภาษาอังกฤษ ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน วิชาภาษาอังกฤษสูงen
dc.title.alternativeEffects of English writing skill enrichment activities on English learning achievement of prathom suksa six high achievers in English subjecten
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineประถมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sasithorn_cha_front.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open
Sasithorn_cha_ch1.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open
Sasithorn_cha_ch2.pdf11.42 MBAdobe PDFView/Open
Sasithorn_cha_ch3.pdf4.57 MBAdobe PDFView/Open
Sasithorn_cha_ch4.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open
Sasithorn_cha_ch5.pdf5.1 MBAdobe PDFView/Open
Sasithorn_cha_back.pdf31.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.