Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27721
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วิรุฬห์ มังคละวิรัช | |
dc.contributor.author | อร่าม คุ้มทรัพย์ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2012-12-15T06:55:48Z | |
dc.date.available | 2012-12-15T06:55:48Z | |
dc.date.issued | 2526 | |
dc.identifier.isbn | 9745623431 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27721 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2526 | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อเปรียบเทียบความคงทนในการจำในวิชาไฟฟ้าของนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรพิเศษวิชาการศึกษาที่เรียนด้วยภาพถ่ายของจริงและภาพถ่ายไดอะแกรม วิธีดำเนินการวิจัย ประชากรเป็นนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรพิเศษวิชาการศึกษา แบ่งตัวอย่างประชากรออกเป็น 2 กลุ่ม คือกลุ่มทดลองศึกษาจากภาพถ่ายไดอะแกรมและกลุ่มควบคุมศึกษาจากภาพถ่ายของจริง สรุปผลการวิจัย ผลการเรียนที่วัดผลทันทีของกลุ่มทดลองที่ศึกษาจากภาพถ่ายไดอะแกรมและกลุ่มควบคุมที่ศึกษาจากภาพถ่ายของจริง มีความแตกต่างกันอย่างไม่มีนัยสำคัญทางสถิติ สำหรับผลของความคงทนในการจำทั้ง 2 ระยะ คือวัดผลหลังจากเรียนจบแล้ว 1 สัปดาห์ และ 2 สัปดาห์ ตามลำดับ ปรากฏว่ากลุ่มที่เรียนด้วยภาพถ่ายไดอะแกรมมีความคงทนในการจำดีกว่ากลุ่มที่เรียนด้วยภาพถ่ายของจริงอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | |
dc.description.abstractalternative | Purpose To compare the retention on electricity subject of students at the education certificate level learning by photographs of real object and photographs of diagram Procedure . 1. The subjects were 50 inservice teachers from various provinces who attended the 400 hr. Science Course. 2. The subjects were divided into two groups by equate method: Photographs of diagram were utilized for experimental group and photographs of real object were utilized for control group. Result 1. The result of immediate recall indicated that were not any significant differences between the experimental group learning by photographs of real object. 2. The result indicated that the score of retention test one week after and two weeks after of the experimental group was better than the control group and was significant difference at the .05 level. | |
dc.format.extent | 372215 bytes | |
dc.format.extent | 394302 bytes | |
dc.format.extent | 742354 bytes | |
dc.format.extent | 338828 bytes | |
dc.format.extent | 318984 bytes | |
dc.format.extent | 353385 bytes | |
dc.format.extent | 979284 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การเปรียบเทียบความคงทนในการจำในวิชาไฟฟ้า ของนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรพิเศษวิชาการศึกษา ที่เรียนด้วยภาพภ่ายของจริงและภาพถ่ายไดอะแกรม | en |
dc.title.alternative | A comparison of retention on electricity subject of students at the education certificate level learning by photographs of real object and photographs of diagram | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | โสตทัศนศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aram_Ko_front.pdf | 363.49 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Aram_Ko_ch1.pdf | 385.06 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Aram_Ko_ch2.pdf | 724.96 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Aram_Ko_ch3.pdf | 330.89 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Aram_Ko_ch4.pdf | 311.51 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Aram_Ko_ch5.pdf | 345.1 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Aram_Ko_back.pdf | 956.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.