Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28615
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิตินันทน์ สุทธสาร-
dc.contributor.advisorกิติยวดี บุญซื่อ-
dc.contributor.authorศุภวาร วรสูตร์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2013-01-22T10:22:28Z-
dc.date.available2013-01-22T10:22:28Z-
dc.date.issued2539-
dc.identifier.isbn9746334506-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28615-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการจัดการเรียนการสอนโดยใช้บทบาทสมมุติในการพัฒนาลักษณะที่พึงประสงค์ของเด็กวัยอนุบาลในด้านความรู้ความเข้าใจและพฤติกรรมเกี่ยวกับการไม่แกล้งเพื่อนและการมีน้ำใจต่อเพื่อน และเพื่อศึกษาปัญหาของครูในการนำบทบาทสมมติมาใช้ในบทเรียน ตัวอย่างประชากร เป็นนักเรียนชั้นอนุบาลปีที่ 1 โรงเรียนอนุบาลประจำจังหวัดสิงห์บุรี อำเภอเมืองจังหวัดสิงห์บุรี จำนวน 76 คน แบ่งออกเป็นกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม กลุ่มละ 38 คน ผลการวิจัยพบว่า เด็กวัยอนุบาลที่ได้รับการสอนโดยใช้บทบาทสมมติมีลักษณะพึงประสงค์เกี่ยวกับการไม่แกล้ง เพื่อนและการมีน้ำใจต่อเพื่อน สูงกว่าเด็กวับอนุบาลที่ได้รับการสอนตามปรกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และครูผู้สอนมีปัญหาในการนำบทบาทสมมติมาใช้ในบทเรียนเพียงเล็กน้อยในระยะต้นเท่านั้น-
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were 1) to study instructional provision using role playing in developing desirable characteristics of preschool children concerning knowledge and practice on being non-aggressive to friends and being considerate to friends, and 2) to study the teachers' problems on using role playing in their instructional activities. The sample were 76 first year preschoolers in Singhaburi Provincial Primary School divided into 2 groups ; experimental and Control, with 38 students in each group. The research findings were as follows : 1) The preschool children receiving instruction using role playing had developed desirable characteristics concerning knowledge and practice on being non-aggressive to friends and being considerate to friends higher than the preschool children receiving traditional instruction significantly at the level .01. 2) The teachers who used role playing in their instructional activities had minor problems at the beginning of the process.-
dc.format.extent4640100 bytes-
dc.format.extent6457706 bytes-
dc.format.extent17955503 bytes-
dc.format.extent7010472 bytes-
dc.format.extent5154519 bytes-
dc.format.extent4790195 bytes-
dc.format.extent77125843 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการศึกษาการใช้บทบาทสมมติในการพัฒนาลักษณะที่พึงประสงค์ ของเด็กวัยอนุบาลen
dc.title.alternativeA study of using role play in developing desirable characteristics of preschool childrenen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineประถมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Supawan_wo_front.pdf4.53 MBAdobe PDFView/Open
Supawan_wo_ch1.pdf6.31 MBAdobe PDFView/Open
Supawan_wo_ch2.pdf17.53 MBAdobe PDFView/Open
Supawan_wo_ch3.pdf6.85 MBAdobe PDFView/Open
Supawan_wo_ch4.pdf5.03 MBAdobe PDFView/Open
Supawan_wo_ch5.pdf4.68 MBAdobe PDFView/Open
Supawan_wo_back.pdf75.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.