Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28795
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมพงษ์ ศิริโสภณศิลป์ | - |
dc.contributor.author | ศิริรัตน์ นุชเครือ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะวิศวกรรมศาสตร์ | - |
dc.date.accessioned | 2013-02-08T10:10:19Z | - |
dc.date.available | 2013-02-08T10:10:19Z | - |
dc.date.issued | 2554 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28795 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (วศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2554 | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาโครงสร้างต้นทุนกิจกรรมสำหรับผู้ประกอบการขนส่งสินค้าด้วยรถบรรทุกแบบไม่เต็มคัน โดยได้ใช้ข้อมูลจากการดำเนินงาน ณ ศูนย์กระจายสินค้าของผู้ประกอบการขนส่งสินค้าด้วยรถบรรทุก ซึ่งให้บริการจัดส่งสินค้าด้วยรถบรรทุกแบบไม่เต็มคันรถในเขตปริมณฑลและภูมิภาคการศึกษาได้มุ่งเน้นต้นทุนการให้บริการจัดส่งสินค้า เริ่มจากการรวบรวมสินค้าของลูกค้าในเขตชานเมืองกรุงเทพ เพื่อไปส่งยังปลายทางที่อยู่ในต่างจังหวัดโดยผ่านศูนย์กระจายสินค้าในภูมิภาคแห่งหนึ่ง การศึกษาใช้วิธีการวิเคราะห์ต้นทุนบนฐานกิจกรรมและเกณฑ์เวลา กิจกรรมที่ศึกษาประกอบด้วยกิจกรรมของแผนกธุรการ แผนกคลังสินค้าและแผนกขนส่ง ผลจากการศึกษาทำให้ทราบต้นทุนกิจกรรมที่เกิดขึ้นในการให้บริการขนส่ง เป็นแนวทางในการวางแผน และตัดสินใจปรับปรุง ประสิทธิภาพในการดำเนินงานให้สูงขึ้น | en |
dc.description.abstractalternative | This research is a study of activity-based costing for a less-than-truckload motor carrier. The study data represent the operations at distribution centers operated by a trucking company who provides less-than-truck load services in Bangkok and other provinces. The study focuses on the costs of delivery serices involving collecting and consolidating the shipments from Bangkok customers and eventually distributing these shipments to final destinations in other provinces through a particular regional distribution center. The study adopts the time-driven activity based costing to analyze the costs associated with the activities performed byadministrative, warehousing, and transportation departments. The analysis results which illustrate the accurate costs to serve will be of use in planning and making decisions to enhance the operational efficiency. | en |
dc.format.extent | 3028210 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.14457/CU.the.2011.1561 | - |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | การบัญชีต้นทุนกิจกรรม | en |
dc.subject | การกระจายสินค้าจากผู้ผลิตสู่ผู้บริโภค -- ต้นทุน | en |
dc.subject | การกระจายสินค้าจากผู้ผลิตสู่ผู้บริโภค -- การจัดการ | en |
dc.title | ต้นทุนการให้เบริการในโครงข่ายการขนส่งด้วยรถบรรทุกแบบไม่เต็มคัน | en |
dc.title.alternative | Cost to serve in a less-than truckload network | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | วิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | วิศวกรรมโยธา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | Sompong.Si@Chula.ac.th | - |
dc.identifier.DOI | 10.14457/CU.the.2011.1561 | - |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sirirat_nu.pdf | 2.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.