Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29047
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พูนสุข บุณย์สวัสดิ์ | |
dc.contributor.author | สุภาวดี ศรีวรรธน | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณมหาวิทยาลัย, บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-02-21T11:43:36Z | |
dc.date.available | 2013-02-21T11:43:36Z | |
dc.date.issued | 2534 | |
dc.identifier.isbn | 9745781053 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29047 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534 | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้คือ เพื่อฝึกทักษะการฟังของนักเรียนอนุบาลโดยใช้การละเล่นของเด็กไทยที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์ ผลการวิจัยพบว่า การฝึกทักษะการฟังของนักเรียนอนุบาลชั้นปีที่ 2 ซึ่งเป็นตัวอย่างประชากรจำนวน 30 คน โดยใช้การละเล่นของเด็กไทยที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์ มีสัมฤทธิ์ผลทางการฟังก่อนและหลังการทดลองแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 รวมทุกแบบทดสอบ ซึ่งวัดค่าที่ได้ 13.41 (P<.01 t29 = 2.462) แสดงว่า ผลจากการนำเอกาการละเล่นของเด็กไทยที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์มาใช้ฝึกกับนักเรียนอนุบาล ทำให้นักเรียนมีทักษะทางการฟังเพิ่มมากขึ้น | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research were to the practice of Kindergarteners’ listening skill by using Thai children folkplays with applied word songs and dialogues. It was found that the practice in listening skill of a sampling of 30 second – year Kindergarteners using Thai children folkplays with applied word songs and dialogues revealed that there was a significant difference (at the .01 level) in the listening skill achievement scores obtained by these pupils before an after the practice using the two kinds of folkplays. The results from the total T-scores of all tests showed an increase of 13.41 (p<.01 t29 = 2.462). This indicated that the use of these folkplays with applied word songs and dialogues for the practice of listening skill in the Kindergarteners significantly enhanced their listening skills. | |
dc.format.extent | 3159907 bytes | |
dc.format.extent | 5162396 bytes | |
dc.format.extent | 12275635 bytes | |
dc.format.extent | 6797272 bytes | |
dc.format.extent | 1007554 bytes | |
dc.format.extent | 4278041 bytes | |
dc.format.extent | 62028579 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การฝึกทักษะการฟังของนักเรียนอนุบาลโดยใช้การละเล่นของเด็กไทย ที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์ | en |
dc.title.alternative | The practice of kindergarteners' listening skill by using Thai children folkplays with applied word songs and dialogues | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Supavadee_sr_front.pdf | 3.09 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supavadee_sr_ch1.pdf | 5.04 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supavadee_sr_ch2.pdf | 11.99 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supavadee_sr_ch3.pdf | 6.64 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supavadee_sr_ch4.pdf | 983.94 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Supavadee_sr_ch5.pdf | 4.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Supavadee_sr_back.pdf | 60.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.