Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนพพงษ์ บุญจิตราดุลย์-
dc.contributor.authorภูวนาถ คงแก้ว-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2013-03-07T03:44:02Z-
dc.date.available2013-03-07T03:44:02Z-
dc.date.issued2539-
dc.identifier.isbn9746339168-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29353-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อการศึกษาสภาพและปัญหาการบริหารงานความสัมพันธ์ระหว่างโรงเรียนกับชุมชน ของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา จังหวัดสมุทรปราการ โดยการสัมภาษณ์ผู้บริหารโรงเรียน จำนวน 22 คน และนายกสมาคมผู้ปกครองและครู จำนวน 18 คน ผลการวิจัยพบว่า การวางแผนงานสร้างความสัมพันธ์ระหว่างโรงเรียนกับชุมชน จะมีคณะกรรมการงานโรงเรียนกับชุมชนรับผิดชอบ มีการสำรวจชุมชนด้วยการสอบถามข้อมูลจากนักเรียนและผู้ปกครอง โรงเรียนสร้างและเผยแพร่เกียรติประวัติทั้งด้านวิชาการ คุณธรรมจริยธรรม และกีฬา แต่ชุมชนให้ความสนับสนุนกีฬามากกว่าด้านอื่น ๆ การให้บริการชุมชน โรงเรียนให้บริการชุมชนทุกด้านโดยมีรูปแบบเป็นเอกสารเผยแพร่ในด้านต่าง ๆ การเป็นผู้นำและให้ความร่วมมือในการพัฒนาชุมชนโรงเรียนดำเนินการโดยจัดโครงการพัฒนาชุมชนโดยชุมชนจะสนับสนุนวัสดุอุปกรณ์ การได้รับความสนับสนุนจากชุมชน โรงเรียนได้รับความสนับสนุนจากชุมชนด้านทุนทรัพย์และวัสดุครุภัณฑ์ และมีการประเมินผลงานสร้างความสัมพันธ์ระหว่างโรงเรียนกับชุมชน โดยหัวหน้างานโรงเรียนกับชุมชนแล้วนำผลการประเมินมาปรับปรุงแผนงานต่อไป ปัญหาที่พบจากการวิจัยคือ ผู้รับผิดชอบการวางแผนสร้างความสัมพันธ์ระหว่างโรงเรียนกับชุมชน ไม่มีความชำนาญในการเขียนแผนงาน ขาดวัสดุ ครุภัณฑ์ในการเผยแพร่เกียรติประวัติของโรงเรียน ครูอาจารย์มีภารกิจมากไม่มีเวลาให้บริการชุมชน ชุมชนไม่ค่อยให้ความร่วมมือในการพัฒนาชุมชน ชุมชนมีฐานะทางเศรษฐกิจไม่ดี และการประเมินผลความล่าช้า-
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to study state and problems of school and community relations administrations of secondary schools under the jurisdiction of the Department of General Education, Changwat Samut Prakan. Data were collected from interviews of 22 school administrators and 18 presidents of Parent and Teacher Association. The results showed that in planning to nurture school and community relations, a committee on school and community affais was in charge. Surveys on community were conducted by collecting information from students and parents. While schools focuses on building and disseminating its distinctive performances on academic and ethical matters as well as sports, the community gave higher priority on sports than any other aspect. On community service, all facets of community services were offered in form of printed materials. To heighten to leadership and participation in community development, schools understock community development projects with support of materials and equipment from the community. Most support given by the community was funding and materials and supplies. Evaluation on school and community relations was conducted by heads of school and community affairs, the results of which were applied for future improvement. The problems identified were lack of experience of persons-in-charge in writing up plans, insufficiency of materials and supplies to publicize school performances, teachers heavy workload causing less time for community services, inadequate community cooperation from the community development, low economic status of the community and delay in conducting evaluation.-
dc.format.extent4015897 bytes-
dc.format.extent3124019 bytes-
dc.format.extent14695135 bytes-
dc.format.extent1359119 bytes-
dc.format.extent18417703 bytes-
dc.format.extent6375774 bytes-
dc.format.extent10423573 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการศึกษาสภาพและปัญหาการบริหารงานความสัมพันธ์ ระหว่างโรงเรียนกับชุมชนของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดกรมสามัญศึกษา จังหวัดสมุทรปราการen
dc.title.alternativeStudy of state and problems of school and community relations administration of secondary schools under the Jurisdiction of the Department of General Education Changwat Samut Prakanen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineบริหารการศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Phoowanart_ko_front.pdf3.92 MBAdobe PDFView/Open
Phoowanart_ko_ch1.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open
Phoowanart_ko_ch2.pdf14.35 MBAdobe PDFView/Open
Phoowanart_ko_ch3.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
Phoowanart_ko_ch4.pdf17.99 MBAdobe PDFView/Open
Phoowanart_ko_ch5.pdf6.23 MBAdobe PDFView/Open
Phoowanart_ko_back.pdf10.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.