Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนพพงษ์ บุญจิตราดุลย์
dc.contributor.authorอมร อนันตรักษ์
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-03-12T10:38:22Z
dc.date.available2013-03-12T10:38:22Z
dc.date.issued2536
dc.identifier.isbn9745827029
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29696
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2536en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริหารเกี่ยวกับกระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาและปัญหาอุปสรรคในการใช้กระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 1 ผลการวิจัยพบว่า 1. ผู้บริหารมีความเห็นเกี่ยวกับกระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาว่า ผู้บริหารโรงเรียนได้ปฏิบัติอยู่ในระดับมาก ทั้ง 7 ด้าน คือ การตัดสินใจสั่งการ การวางแผน การจัดองค์การ การติดต่อสื่อสาร การใช้อิทธิพลหรือการจูงใจ การประสานงานและการประเมินผลงาน 2. ปัญหาและอุปสรรคในการใช้กระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษา ผู้บริหารโรงเรียนมีความเห็นว่า มีปัญหาและอุปสรรคในระดับน้อยที่สุดทุกข้อและทุกด้าน คือ การตัดสินใจสั่งการ การวางแผน การจัดองค์การ การติดต่อสื่อสาร การใช้อิทธิพลหรือการจูงใจ การประสานงาน และการประเมินผลงาน
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research is to study the opinions of the administrators concerning the administrative process of elementary schools and the problems and obstacles of using the administrative process within the large elementary schools under the jurisdiction of the office of the national primary education commission, educational region one. The research findings are as follows : 1. Concerning the administrative process of the large elementary schools, administrators indicate that the large elementary school administrators perform at the above average level in seven aspects as follows : decision-making, planning, organizing, communicating, influencing, coordinating and evaluating. 2. Administrators indicate that problems and obstacles of using the administrative process within the elementary schools are in the lesser average level in seven aspects as follows : decision-making, planning, organizing, communicating, influencing, coordinating and evaluating.
dc.format.extent2676572 bytes
dc.format.extent4927746 bytes
dc.format.extent12656947 bytes
dc.format.extent2311168 bytes
dc.format.extent7998058 bytes
dc.format.extent4724618 bytes
dc.format.extent7980264 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleความคิดเห็นของผู้บริหารเกี่ยวกับกระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 1en
dc.title.alternativeOpinions of administrators concerning the administrative process of elementary schools under the jurisdiction of the office of the national primary education commission, educational region oneen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineบริหารการศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amorn_an_front.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open
Amorn_an_ch1.pdf4.81 MBAdobe PDFView/Open
Amorn_an_ch2.pdf12.36 MBAdobe PDFView/Open
Amorn_an_ch3.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open
Amorn_an_ch4.pdf7.81 MBAdobe PDFView/Open
Amorn_an_ch5.pdf4.61 MBAdobe PDFView/Open
Amorn_an_back.pdf7.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.