Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31485
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ปิยะชาติ แสงอรุณ | |
dc.contributor.author | อริยา ปานหงษา | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-05-28T09:39:58Z | |
dc.date.available | 2013-05-28T09:39:58Z | |
dc.date.issued | 2533 | |
dc.identifier.isbn | 9745776637 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31485 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านความถนัดทางศิลปะ มิติสัมพันธ์ เหตุผลเชิงนามธรรมและความสนใจในวิชาชีพระหว่างนักศึกษาสาขาศิลปหัตถกรรมที่เรียนกลุ่มวิชาเอกต่างกัน ในวิทยาลัยอาชีวศึกษา กรุงเทพมหานคร ผลจากการวิจัยพบว่า เมื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านความถนัดทางศิลปะ ด้านมิติสัมพันธ์ และด้านเหตุผลเชิงนามธรรม ระหว่างนักศึกษาสาขาศิลปหัตถกรรมที่เรียนกลุ่มวิชาเอกต่างกัน มีความสามารถต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ .05 โดยนักศึกษาที่เรียนกลุ่มวิจิตรศิลป์จะมีคะแนนความสามารถสูงกว่าทุกด้าน และนักศึกษาที่เรียนกลุ่มหัตถอุตสาหกรรมจะมีคะแนนความสามารถต่ำกว่าทุกด้าน เมื่อเปรียบเทียบความสนใจในวิชาชีพระหว่างนักศึกษาสาขาศิลปหัตถกรรมที่เรียนกลุ่มวิชาเอกต่างกันพบว่ามีความสนใจในวิชาชีพไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ | |
dc.description.abstractalternative | The objective of this research thesis is to compare the ability in artistic aptitude, special relation, abstract reasoning, and vocational interest among arts and crafts students who take different majors in vocational colleges in Bangkok Metropolis. The study reveals that when comparing the concerned aspects of the ability in artistic aptitude, spacial relation, and abstract reasoning among Arts and Crafts Students who take different majors, their abilities statically show the level of significance at .01 and .05. That is, the Fine Arts Students get higher scores in all aspects, whereas the Industrial Arts Students get lower scores in all aspects. When the vocational interests is considered in the group of Arts and Crafts Students, the study reveals that there is no difference on the level of significance. | |
dc.format.extent | 4271476 bytes | |
dc.format.extent | 3460960 bytes | |
dc.format.extent | 29684407 bytes | |
dc.format.extent | 2909787 bytes | |
dc.format.extent | 4408160 bytes | |
dc.format.extent | 4032809 bytes | |
dc.format.extent | 15008371 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การเปรียบเทียบความสามารถด้านความถนัดทางศิลปะ มิติสัมพันธ์เหตุผลเชิงนามธรรมและความสนใจในวิชาชีพ ระหว่างนักศึกษาสาขาศิลปหัตถกรรม ที่เรียนกลุ่มวิชาต่างกัน ในวิทยาลัยอาชีวศึกษา กรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | A comparison of abilityin artistic aptitude, spacial relation, abstract reasoning and vocational of Aris and Crafts stusents with different majors in vocational volleges, Bangkok Metropolis | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ศิลปศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ariya_pa_front.pdf | 4.17 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ariya_pa_ch1.pdf | 3.38 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ariya_pa_ch2.pdf | 28.99 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ariya_pa_ch3.pdf | 2.84 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ariya_pa_ch4.pdf | 4.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ariya_pa_ch5.pdf | 3.94 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Ariya_pa_back.pdf | 14.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.