Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/34386
Title: | ผลของการเรียนแบบร่วมมือที่มีต่อความสามารถ ในการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่มีผลสัมฤทธิ์สูงทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษ |
Other Titles: | Effects of cooperative learning on English writing ability of prathom suksa six students with high learning achievement in English |
Authors: | บุษบา โชคช่วยชู |
Advisors: | พิตร์วัลย์ โกวิทวที ดวงเด่น อ่อนน่วม |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Subjects: | การทำงานกลุ่มในการศึกษา ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน |
Issue Date: | 2537 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการเรียนแบบร่วมมือที่มีต่อความสามารถในการเขียนคำ ประโยค ข้อความสั้นๆ ภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่มีผลสัมฤทธิ์สูงทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษ ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์สูงทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษที่เรียนการเขียนตามวิธีเรียนแบบร่วมมือ มีความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษสูงกว่านักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์สูงทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษที่เรียนการเขียนตามแบบปกติอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 2. นักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์สูงทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษที่เรียนการเขียนตามวิธีเรียนแบบร่วมมือ มีความสามารถด้านแนวความคิดในการเขียนภาษาอังกฤษสูงกว่านักเรียนที่มีผลสัมฤทธิ์สูงทางการเรียนวิชาภาษาอังกฤษที่เรียนการเขียนตามแบบปกติอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 |
Other Abstract: | The purpose of this study was to investigate the effects of cooperative learning on English writing ability about words, sentences and short paragraphs of Prathom Suksa six students with high learning achievement in English. The findings were that : 1. The high English learning achievement students studying writing through cooperative approach had higher English writing ability than those studying through contemporary approach at the .05 level. 2. The high English learning achievement students studying writing through cooperative approach had higher thinking ability in English writing than those studying through contemporary approach at the .05 level. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | ประถมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/34386 |
ISBN: | 9745839507 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bussaba_ch_front.pdf | 2.75 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bussaba_ch_ch1.pdf | 5.77 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bussaba_ch_ch2.pdf | 22 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bussaba_ch_ch3.pdf | 6.35 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bussaba_ch_ch4.pdf | 742.67 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Bussaba_ch_ch5.pdf | 3.92 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Bussaba_ch_back.pdf | 62.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.