Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35973
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorApasara Chinwonno-
dc.contributor.authorPiyapat Ruangroj-
dc.contributor.otherChulalongkorn University, Faculty of Education-
dc.date.accessioned2013-09-26T04:43:20Z-
dc.date.available2013-09-26T04:43:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35973-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2012en_US
dc.description.abstractThe purposes of this study were 1) to investigate the effects of English Reading Instruction using ACTIVE Framework on reading abilities of tenth grade students and 2) to explore reading strategies used by tenth grade students after participating in the English Reading Instruction using ACTIVE Framework. Participants included 70 tenth grade students, who were studying in English Reading Course. The experiment lasted for 13 weeks. The Paired sample t-test was used to investigate the differences between students’ mean scores between Pre and Post English Reading Ability Test scores. Descriptive statistics was also used to explore reading strategies used by tenth grade students after participating in the English Reading Instruction using ACTIVE Framework. The results revealed that (1) students gained higher scores on the English Reading Ability Posttest at the 0.05 significant level. (2) Among three reading strategies, they used the most Problem Solving Strategies after participating in English Reading Instruction using ACTIVE Framework to better comprehend the text.en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาผลของการสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้กรอบแนวคิด ‘แอคทีฟ’ ที่มีต่อความสามารถในการอ่าน และ 2) เพื่อสำรวจกลยุทธ์การอ่านของนักเรียน หลังจากเข้าร่วมการสอนการอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้กรอบแนวคิด ‘แอคทีฟ’ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 70 คน การทดลองใช้เวลา 13 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความสามารถในการอ่านก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired sample t-test และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์กลยุทธ์ในการอ่าน คือ สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ผลการวิจัยพบว่า (1) นักเรียนได้คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านหลังการทดลองสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) จากการสำรวจกลยุทธ์ในการอ่านภาษาอังกฤษที่นักเรียนใช้หลังจากการทดลอง พบว่า นักเรียนใช้ กลยุทธ์การแก้ปัญหา (Problem Solving Strategies) ซึ่งทำให้นักเรียนเข้าใจและมีความสามารถในการอ่านen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2012.810-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teachingen_US
dc.subjectEnglish language -- Readingen_US
dc.subjectReading (Secondary)en_US
dc.subjectReading comprehensionen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การอ่านen_US
dc.subjectการอ่านขั้นมัธยมศึกษาen_US
dc.subjectความเข้าใจในการอ่านen_US
dc.titleEffects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade studentsen_US
dc.title.alternativeผลการสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้กรอบแนวคิด ‘แอคทีฟ’ ที่มีต่อความสามารถในการอ่านและกลยุทธ์การอ่านของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 4en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorApasara.C@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2012.810-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
piyapat_ru.pdf5.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.