Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/36546
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Piti Srisangnam | - |
dc.contributor.author | Paniyada Mulalin | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Graduate School | - |
dc.coverage.spatial | Korea (South) | - |
dc.date.accessioned | 2013-11-04T03:40:28Z | - |
dc.date.available | 2013-11-04T03:40:28Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/36546 | - |
dc.description | Thesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2012 | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to 1) study the formats of Korea’s E-Commerce. 2) study the patterns of Koreans’ online shopping behavior and 3) identify the factors influencing people to make purchases via online shopping using the Korean website “Gmarket” (www.gmarket.com) as a case study. This research acquired data from 125 respondents collected by questionnaire from Koreans who have online shopping experience. The statistics used to analyze the obtained data were frequencies, percentages and means to prove the outcome. This study found that most of respondents were university students with an age range between 20-29 years old, with a monthly income less than 500,000 Won (15,000 Baht) and the highest level of education a Bachelor degree. The major factors influencing consumers’ purchase of online products were the offering of a money back guarantee and the inclusion of a fully detailed product description. Consumers also preferred to purchase products from sellers who offered to return a product if the buyer was not satisfied and those that had a low cost relative to comparable products. Conversely, the factor with the least influence on consumers was website promotion. Testing this hypothesis, the results found that different demographics use of online shopping was influenced at different rates by individual criteria. Women were found to be more concerned about product quality and if they are able to return a product compared to men. It was also found that, as predicted, the prices of Gmarket’s products were more reasonable than general offline stores. The assumption that consumers who have used Gmarket place importance on the benefits of being member compared to consumers who have never use Gmarket, however, did not meet expectations. | en_US |
dc.description.abstractalternative | งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษารูปแบบอีคอมเมิร์ซของประเทศเกาหลีใต้ 2) ศึกษารูปแบบพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ของชาวเกาหลี และ 3) เพื่อระบุปัจจัยที่มีผลต่อการซื้อสินค้าออนไลน์ โดยกำหนดกรณีศึกษาคือเว็บไซต์จีมาร์เก็ต (www.gmarket.co.kr) จากผลการศึกษาจากการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างชาวเกาหลีที่มีประสบการณ์ซื้อสินค้าออนไลน์ จำนวน 125 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลประกอบด้วยค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยมาทดสอบ พบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นนักศึกษา มีช่วงอายุระหว่าง 20 ถึง 29 ปี รายได้ต่อเดือนน้อยกว่า 500,000 วอน (น้อยกว่า 15,000 บาท) และมีการศึกษาสูงสุดในระดับปริญญาตรีมากที่สุด ส่วนปัจจัยหลักที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญในการซื้อสินค้าออนไลน์คือ การซื้อสินค้ากับผู้ขายที่การันตีในคุณภาพสินค้าไม่พอใจคืนเงิน รวมถึงการบรรยายคุณสมบัติสินค้าอย่างละเอียด อีกทั้งยังพอใจที่จะบริโภคสินค้ากับผู้ขายที่สามารถเปลี่ยนคืนสินค้าได้ รวมถึงสามารถเลือกบริโภคสินค้าจากร้านค้าที่ให้ราคาดีที่สุด และต้องมีสินค้าหลายหลาย สามารถเปรียบเทียบราคาได้ ส่วนปัจจัยที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญน้อยที่สุด คือโปรโมชั่นจากทางเว็บไซต์ซึ่งไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ ในการตรวจสอบสมมติฐาน พบว่าความแตกต่างของประชากรส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ เพศหญิงให้ความสำคัญกับคุณภาพสินค้าโดยต้องสามารถเปลี่ยนคืนสินค้าได้มากกว่าเพศชาย และการซื้อสินค้าจากเว็บไซต์จีมาร์เก็ตจะได้ราคาที่สมเหตุสมผลกว่าร้านค้าที่มีหน้าร้านทั่วไป นั้นเป็นไปตามสมมติฐาน ส่วนสมมติฐานที่ว่าลูกค้าที่เคยซื้อผ่านเว็บไซต์จีมาร์เก็ตจะให้ความสำคัญกับการได้รับประโยชน์จากการเป็นสมาชิกเว็บไซต์มากกว่าลูกค้าที่ไม่เคยซื้อผ่านเว็บ ไซต์จีมาร์เก็ตนั้น ไม่เป็นไปตามสมมติฐาน | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chulalongkorn University | en_US |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.14457/CU.the.2012.856 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | en_US |
dc.subject | Gmarket | en_US |
dc.subject | Consumer behavior -- Korea (South) | en_US |
dc.subject | Consumers' preferences -- Korea (South) | en_US |
dc.subject | Electronic commerce -- Korea (South) | en_US |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค -- เกาหลี (ใต้) | en_US |
dc.subject | ความชอบของลูกค้า -- เกาหลี (ใต้) | en_US |
dc.subject | พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- เกาหลี (ใต้) | en_US |
dc.title | Koreans’ behavior toward online shopping : a case study of gmarket.co.kr | en_US |
dc.title.alternative | พฤติกรรมการบริโภคสินค้าออนไลน์ของชาวเกาหลี : กรณีศึกษาเว็บไซต์จีมาร์เก็ต | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | Master of Arts | en_US |
dc.degree.level | Master's Degree | en_US |
dc.degree.discipline | Korean Studies (Inter-Disciplinary) | en_US |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | en_US |
dc.email.advisor | Piti.S@Chula.ac.th | - |
dc.identifier.DOI | 10.14457/CU.the.2012.856 | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Paniyada_mu.pdf | 1.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.