Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42286
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBoonchai Sangpetngam-
dc.contributor.authorChanpheng Phommavone-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2014-05-01T08:13:49Z-
dc.date.available2014-05-01T08:13:49Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42286-
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2012en_US
dc.description.abstractThe design method of pavement structure is evolving to the new Mechanistic-Empirical (M-E) approach. The M-E approach has many significant benefits over the empirical design approach. One major success is it can identify the distress patterns and the progress rate at a given pavement structure. This is possible by the knowledge of mechanistic behavior of pavement materials responding to the repeated loads. In order to obtain mechanistic properties of the road base materials for the M-E approach, a set of laboratory experiment needed to be conducted on the materials. In this research, an unbound crushed limestone is prepared for carrying out cyclic testing methods using the triaxial load frame: as Determination of Resilient Modulus using AASHTO T 307 procedure; The results of these tests provide the resilient modulus characteristic of unbound granular based materials for using in the Mechanistic-Empirical Pavement Design.en_US
dc.description.abstractalternativeวิธีการออกแบบถนนกำลังจะพัฒนาไปสู่การออกแบบโดยวิธีกลศาสตร์-ประสบการณ์ ซึ่งการออกแบบโดยวิธีเชิงกลศาสตร์-ประสบการณ์จะมีข้อดีมากกว่าการออกแบบเชิงประสบการณ์ แต่สิ่งที่สำคัญที่จะสามารถใช้วิธีเชิงกลศาสตร์ประสบการณ์ได้จะต้องรู้ถึงลักษณะความเสียหายของโครงสร้างชั้นทาง ซึ่งสามารถทำได้โดยการศึกษาพฤติกรรมของถนนภายใต้น้ำหนักบรรทุกแบบกระทำซ้ำ ในงานวิจัยนี้ใช้หินปูน 2 ขนาดคละในการหาค่าโมดูลัสคืนตัว โดยใช้เครื่องทดสอบแบบสามแกนให้แรงกระทำซ้ำ ทดสอบอ้างอิงตามมาตรฐาน AASHTO T307 ซึ่งค่าโมดูลัสคืนตัวจะขึ้นอยู่กับระดับของแรงกระทำ และปริมาณน้ำในวัสดุจะส่งผลอย่างมีนัยสำคัญ ผลการทดลองจะสะท้อนพฤติกรรมของถนนด้านค่าโมดูลัสคืนตัวของวัสดุพื้นทางแบบไม่เชื่อมแน่น เพื่อใช้ในการออกแบบโดยวิธีกลศาสตร์-ประสบการณ์en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2012.472-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectRoads -- Design and constructionen_US
dc.subjectLimestoneen_US
dc.subjectถนน -- การออกแบบและการสร้างen_US
dc.subjectหินปูนen_US
dc.titleResilient modulus and influencing parameters of unbound crushed limestoneen_US
dc.title.alternativeโมดูลัสคืนตัวและปัจจัยที่มีอิทธิพลของมวลรวมหินปูนแบบไม่เชื่อมแน่นen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Engineeringen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineCivil Engineeringen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorNo information provided-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2012.472-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chanpheng _ph.pdf5.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.