Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorWanchai Teparaksa
dc.contributor.advisorTanaka, Hiroyuki
dc.contributor.authorDuong, Trung Ngo
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering
dc.date.accessioned2014-05-06T02:54:34Z
dc.date.available2014-05-06T02:54:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42294
dc.descriptionThesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2012en_US
dc.description.abstractThe research has been carried out by the combination of laboratory experiments and finite element analysis to propose an appropriate method to predict soft soil behavior under vacuum preloading. It can be widely applied at the site to support earth works to avoid any instability of embankment. The prediction behavior of improved soft soil using vacuum preloading method should be concerned significantly not only in the laboratory but also at the field. It aims at avoiding the risks of instability of the embankment surcharging during construction. The simulation vacuum preloading method using tri-axial apparatus is proposed to predict the behavior of soft soil improvement in the laboratory and the increasing of undrained shear strength of soil specimen at any degree of consolidation. This modeling is the effective method to determine the increasing rate of strength of the ground corresponding to loading rate during consolidation process, and to restrict using field test during construction, the cause of damage of airtight sheet membrane, and losing of vacuum pressure. A case study of vacuum consolidation at Nakhorn Sri Thammarat Airport was proposed. During soft soil improvement, the field instrumentations were used to assess the very soft soil behavior and minimize the instability problem in order to enhance effectiveness of this method. The research is proposed to support the engineering task more conveniently. In addition, it is expected to make vacuum preloading method familiarly in the future.en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้ดำเนินการโดยการวิเคราะห์ไฟไนต์เอลิเมนต์และผลการทดลองในห้องปฏิบัติการเพื่อนำเสนอวิธีการที่เหมาะสมและสามารถนำไปประยุกต์ใช้กันอย่างแพร่หลายในการปรับปรุงคุณภาพดินอ่อนโดยการใช้วิธีการเพิ่มน้ำหนักแบบสูญญากาศ การทำนายพฤติกรรมของการปรับปรุงดินโดยใช้วิธีการเพิ่มน้ำหนักแบบสูญญากาศควรจะคำนึงอย่างมีนัยสำคัญทั้งในห้องปฏิบัติการและในสนามโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อหลีกเลี่ยงความเสี่ยงจากความไม่มีเสถียรภาพและการพังทลายของคันดินในระหว่างการก่อสร้างในส่วนวิธีการจำลองการเพิ่มน้ำหนักแบบสูญญากาศโดยใช้เครื่องทดสอบสามแกนถูกนำเสนอในการคาดการณ์ล่วงหน้าไม่เพียงแค่พฤติกรรมของการปรับปรุงดินอ่อนแต่รวมไปถึงพฤติกรรมของแรงเฉือนแบบไม่ระบายน้ำที่เพิ่มขึ้นของตัวอย่างดินที่ระดับการยุบตัวของการอัดตัวคายน้ำในห้องปฏิบัติการแบบจำลองนี้มีแนวโน้มว่าเป็นวิธีที่มีประสิทธิภาพในการกำหนดอัตราการเพิ่มความแข็งแรงของดินที่สอดคล้องกับอัตราการเพิ่มขึ้นของแรงในระหว่างกระบวนการอัดตัวคายน้ำและเป็นการจำกัดการใช้สนามทดสอบในระหว่างการก่อสร้างที่จะทำให้เกิดความเสียหายของเยื่อหุ้มสูญญากาศและการสูญเสียความดันสูญญากาศ. กรณีศึกษาได้ทำการศึกษาที่สนามบินจังหวัดนครศรีธรรมราชในช่วงการปรับปรุงดินเครื่องมือวัดในสนามถูกใช้ในการประเมินการปรับปรุงพฤติกรรมของดินอ่อนและลดปัญหาความไม่เสถียรภาพของถนนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพของวิธีนี้ดังนั้นงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสนับสนุนการทำงานวิศวกรรมอย่างมีประสิทธิภาพนอกจากนี้ยังคาดว่าจะทำให้วิธีที่มีอยู่กลายเป็นวิธีที่สามารถนำไปใช้ในงานจริงได้อย่างแพร่หลายในอนาคตen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2012.499-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectSoils -- Testingen_US
dc.subjectSoil consolidation testen_US
dc.subjectFinite element methoden_US
dc.subjectดิน -- การทดสอบen_US
dc.subjectการอัดตัวคายน้ำของดิน -- การทดสอบen_US
dc.subjectไฟไนต์เอลิเมนต์en_US
dc.titlePerformance of vacuum consolidation method for soft ground improvementen_US
dc.title.alternativeพฤติกรรมการอัดตัวคายน้ำด้วยวิธีสุญญากาศสำหรับการปรับปรุงคุณภาพดินอ่อนen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameDoctor of Philosophyen_US
dc.degree.levelDoctoral Degreeen_US
dc.degree.disciplineCivil Engineeringen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorWanchai.Te@Chula.ac.th
dc.email.advisorNo information provided
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2012.499-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
duong trung_ng.pdf6.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.