Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrannapha Modehiranen_US
dc.contributor.authorThanyalak Sunaratnen_US
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate Schoolen_US
dc.date.accessioned2015-06-24T06:10:53Z
dc.date.available2015-06-24T06:10:53Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42580
dc.descriptionThesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2013en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop the English Oral Communication for Marketing course using the Project-based Learning Approach (PBLA), and to investigate its effectiveness on undergraduate marketing students’ oral communication abilities and social skills. Participants were 20 third-year marketing students enrolled in Listening and Speaking for Careers course. Research instruments included a questionnaire on the needs of English oral communication and social skills for marketing students, English oral communication for marketing course based on the Project-based Learning Approach, oral communication abilities test, social skills checklist, and teachers’ diaries. Data were analyzed by descriptive statistics, paired samples t-test, and content analysis. Findings of the study indicated that this English oral communication for marketing course based on the Project-based Learning Approach could, statistically, enhance students’ oral communication abilities and social skills. The gained score of the students’ oral communication abilities was higher than 10% comparing with the pre-test scores (p<0.05). The gained score of students’ social skills was higher than 10% (p<0.05).en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนารายวิชาการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารสำหรับการตลาดสำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรีตามแนวคิดการเรียนรู้แบบโครงงาน และเพื่อหาประสิทธิภาพของรายวิชาต่อการพัฒนาทักษะการพูดเพื่อการสื่อสารและทักษะทางสังคมของนักศึกษา กลุ่มตัวอย่างคือนักศึกษาระดับปริญญาตรีสาขาการตลาด ชั้นปีที่ 3 ที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชาการฟังและการพูดเพื่อการอาชีพจำนวน 20 คน เครื่องมือในการวิจัยประกอบด้วย แบบสอบถามเกี่ยวกับความต้องการทางการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารและทักษะทางสังคมของนักศึกษาสาขาการตลาด แผนการเรียนการสอนตามแนวคิดการเรียนรู้แบบโครงงาน แบบทดสอบการพูดเพื่อการสื่อสาร แบบประเมินตนเองเกี่ยวกับทักษะทางสังคมของผู้เรียน และบันทึกของครู สถิติที่ใช้ในงานวิจัยประกอบด้วย สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive statistics) การเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยก่อนและหลังการเรียน (A paired samples t-test) และ การวิเคราะห์เนื้อหา (Content analysis) ผลการทดลองแสดงให้เห็นว่ารายวิชาการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารสำหรับการตลาดที่พัฒนาตามรูปแบบการเรียนการสอนแบบโครงงานนี้สามารถช่วยพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารและทักษะทางสังคมของนักศึกษาได้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (p<0.05) และความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารหลังการทดสอบสูงกว่าก่อนการทดลอง 10% ขึ้นไป คะแนนเฉลี่ยทักษะทางสังคมของนักศึกษาหลังการทดลองสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (p<0.05)en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2013.64-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectLesson planning
dc.subjectCommunication
dc.subjectEnglish language -- Business English
dc.subjectแผนการสอน
dc.subjectการสื่อสาร
dc.subjectภาษาอังกฤษธุรกิจ
dc.subjectปริญญาดุษฎีบัณฑิต
dc.titleA DEVELOPMENT OF ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR MARKETING COURSE BASED ON THE PROJECT-BASED LEARNING APPROACH TO ENHANCE UNDERGRADUATE STUDENTS' ORAL COMMUNICATION ABILITIES AND SOCIAL SKILLSen_US
dc.title.alternativeการพัฒนารายวิชาการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารสำหรับการตลาดตามแนวคิดการเรียนรู้แบบโครงงาน เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการพูดเพื่อการสื่อสารและทักษะทางสังคมของนักศึกษาระดับปริญญาตรีen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameDoctor of Philosophyen_US
dc.degree.levelDoctoral Degreeen_US
dc.degree.disciplineEnglish as an International Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorpraneemod@gmail.comen_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2013.64-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5287777020.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.