Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43187
Title: | การสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสและภาพลักษณ์ตราสินค้าประเภทร้านกาแฟ ระดับพรีเมี่ยม |
Other Titles: | SENSORY MARKETING COMMUNICATIONS AND BRAND IMAGE OF PREMIUM COFFEE SHOPS |
Authors: | ธัญวัฒน์ อิพภูดม |
Advisors: | รุ่งนภาพ พิตรปรีชา |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์ |
Advisor's Email: | rungnapar.P@chula.ac.th |
Subjects: | การส่งเสริมการขาย ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การตลาด Sales promotion Brand name products -- Marketing |
Issue Date: | 2556 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้ศึกษาถึงการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้าค้าประเภทร้านกาแฟระดับพรีเมี่ยมผ่านการสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัส ซึ่งศึกษาผ่านตราสินค้า 3 ชนิดด้วยกันได้แก่ คาเฟ่ อเมซอน แบล็คแคนย่อน และสตาร์บัคส์ โดยใช้แนวทางการวิจัยแบบคุณภาพ ได้แก่ ศึกษาผ่านเอกสารงานวิจัยที่เกี่ยวข้อง และการสังเกตแบบไม่มีส่วนร่วม รวมถึงการวิจัยเชิงปริมาณ โดยเก็บข้อมูลผ่านแบบสอบถาม ซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายของร้านกาแฟระดับพรีเมี่ยมที่มีอายุตั้งแต่ 18 ถึง 45 ปี ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้าประเภทร้านกาแฟระดับพรีเมี่ยมผ่านการสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสในระดับที่ดี นอกจากนี้ ยังพบว่า การสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสด้านรสชาติมีผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์ตราสินค้ามากที่สุด ขณะที่การสื่อสารการตลาดเชิงประสาทสัมผัสด้านการสัมผัสมีผลต่อความพึงพอใจโดยรวมต่อตราสินค้ามากที่สุด |
Other Abstract: | This research aims to study the sensory marketing communications of premium coffee shop and its effect to brand image. By comparing 3 leading premium coffee shop brands in Thailand, Café Amazon, Black Canyon and Starbucks. The research uses qualitative method by Documentary research and Non-Participant observation to examine the sensory marketing communication, also quantitative method to collect brand image data from 400 of target audience. The findings show that a sensory marketing communication via taste is the most strongly sense that effects brand image. In addition, a sensory marketing communication via touch is the most strongly sense that effects overall of brand image satisfaction. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2556 |
Degree Name: | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | นิเทศศาสตร์ |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43187 |
URI: | http://doi.org/10.14457/CU.the.2013.632 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.14457/CU.the.2013.632 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Comm - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5584671828.pdf | 4.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.