Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/44157
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | กรรณิการ์ นลราชสุวัจน์ | - |
dc.contributor.author | ทักษ์ดนัย วังวล | - |
dc.contributor.author | ศิรินภา ชูรัศมี | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะจิตวิทยา | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-24T09:19:17Z | - |
dc.date.available | 2015-07-24T09:19:17Z | - |
dc.date.issued | 2556 | - |
dc.identifier.other | Psy 216 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/44157 | - |
dc.description | โครงงานทางจิตวิทยานี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาตามหลักสูตรปริญญาวิทยาศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ปีการศึกษา 2556 | en_US |
dc.description | A senior project submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Science in Psychology, Faculty of Psychology, Chulalongkorn University, Academic year 2013 | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to study the effect of visual media on attitudes toward gay men. Participants were 130 Chulalongkorn University undergraduates who scored under 75 percentile from attitudes toward gay men scale, then assigned into two groups: experimental group and control group. Subjects in experimental group were assigned to view the visual media while control group were not. The data was analyzed by Paired sample t¬test and Independent sample t¬test. The results are as follows: 1.Prior to the study, there was no significant difference in attitudes toward gay men between experimental group and control group. 2.After the study, experimental group showed significantly higher scores in attitudes toward gay men than before the experiment (p < .001). 3.After the study, experimental group showed significantly higher score in attitudes toward gay men than control group (p < .01). | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | เกย์ | en_US |
dc.subject | รักร่วมเพศ | en_US |
dc.subject | รักร่วมเพศชาย | en_US |
dc.subject | รักร่วมเพศในภาพยนตร์ | en_US |
dc.subject | การเปลี่ยนทัศนคติ | en_US |
dc.subject | การโน้มน้าวใจ | en_US |
dc.subject | เพศในสื่อมวลชน | en_US |
dc.subject | จิตวิทยาทางเพศ | en_US |
dc.subject | Gays | en_US |
dc.subject | Homosexuality | en_US |
dc.subject | Male homosexuality | en_US |
dc.subject | Homosexuality in motion pictures | en_US |
dc.subject | Attitude change | en_US |
dc.subject | Persuasion (Psychology) | en_US |
dc.subject | Sex in mass media | en_US |
dc.subject | Sex (Psychology) | en_US |
dc.title | ผลของการใช้สื่อในการเปลี่ยนเจตคติต่อชายรักชาย | en_US |
dc.title.alternative | Effects of exposure to visual media on attitudes toward gay men | en_US |
dc.type | Senior Project | en_US |
dc.email.advisor | Kannikar.N@chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Psy - Senior Projects |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
thakdanai_wu.pdf | 888.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.