Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/45842
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrannapha Modehiranen_US
dc.contributor.authorPornpan Kongsontanaen_US
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate Schoolen_US
dc.date.accessioned2015-09-17T04:05:37Z-
dc.date.available2015-09-17T04:05:37Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/45842-
dc.descriptionThesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2014en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were 1) to investigate the effects of English speaking instruction using digital game activities of Thai secondary students, and 2) to explore students’ opinions towards English speaking instruction using digital game activities. The sample was 30 Grade 9 students at Darasamutr Sriracha School. They were enrolled in English speaking instruction using digital game activities as an intensive course during the summer session in academic year 2015. The experiment lasted for 12 weeks. The data were collected quantitatively and qualitatively. A paired-sample t-test was used to investigate the differences between the mean scores from the pre and post English speaking ability test. The qualitative data were analyzed by using descriptive statistics and shown in frequency and percentage. The findings of the study revealed that 1) there was a significant difference in students’ mean scores on English speaking ability before and after the students’ participation in English speaking instruction using digital game activities at the significant level of 0.05 and 2) students had positive opinions towards English speaking instruction using digital game activities. They reported that learning through English speaking instruction using digital game activities was interesting and fun. Besides enjoying with the class, it was found that students were also improved in English speaking ability, vocabulary and grammar. In terms of the limitations, students reported that they had problems with the use of English to communicate in the class and the time allocation to complete the assigned tasks.en_US
dc.description.abstractalternativeการวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น 2) ศึกษาความคิดเห็นต่อการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้เกมส์ดิจิทัล กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนดาราสมุทร ศรีราชา จำนวน 30 คน ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลเป็นวิชาเสริม ภาคการเรียนฤดูร้อน ปีการศึกษา 2558 การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 12 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและปริมาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองคือ สถิติทดสอบค่าที สำหรับข้อมูลเชิงคุณภาพใช้สถิติเชิงพรรณนาและนำเสนอในรูปแบบของความถี่และร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยการพูดภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มตัวอย่างมีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ผู้เรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการเรียนผ่านการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัล โดยนักเรียนเห็นว่าการเรียนผ่านการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลนั้นนอกจากจะทำให้นักเรียนนั้นเกิดความสนใจและสนุกสนานกับการเรียนมากขึ้นแล้ว นักเรียนยังสามารถนำความรู้ที่ได้จากการเรียนในห้องเรียนไปปรับใช้ในชีวิตประจำวันได้อีกด้วยเนื่องจากผู้เรียนได้พัฒนาทักษะในการพูดภาษาอังกฤษ และเรียนรู้คำศัพท์และไวยากรณ์มากขึ้น อย่างไรก็ดี ผู้เรียนบางคนมีความเห็นว่ายังประสบปัญหาในการเรียนอยู่บ้าง กล่าวคือ การเรียนการสอนในห้องเรียนนั้นใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อกลางในการสอนและพูดคุย รวมถึงเวลาในการทำแบบฝึกหัดไม่เพียงพอen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2014.257-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching (Secondary)
dc.subjectEducational games
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching -- Activity programs
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)
dc.subjectเกมทางการศึกษา
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน -- กิจกรรมการเรียนการสอน
dc.titleEFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING DIGITAL GAME ACTIVITIES ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI SECONDARY STUDENTSen_US
dc.title.alternativeผลของการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Artsen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineEnglish as an International Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorPrannapha.M@chula.ac.th,prannapha@gmail.comen_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2014.257-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5687561020.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.