Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46294
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ธีรดา จงกลรัตนาภรณ์ | en_US |
dc.contributor.author | ธนวรรณ ดวงมณี | en_US |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-09-18T04:23:49Z | |
dc.date.available | 2015-09-18T04:23:49Z | |
dc.date.issued | 2557 | en_US |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46294 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2557 | en_US |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้ทำการศึกษาเรื่อง การสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทยและพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาการสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทย (2) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทยผ่านช่องทางออนไลน์และพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค และ (3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทยผ่านช่องทางออฟไลน์และพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค ระเบียบวิธีวิจัยประกอบด้วยการวิเคราะห์เอกสารและการสัมภาษณ์เชิงลึกกับนักการตลาดของตราสินค้าแฟชั่นไทย คือ ตราสินค้า Sleeping pills และ ตราสินค้า Kloset ประกอบกับการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างที่เคยซื้อสินค้าแฟชั่นไทย ทั้งเพศชายและเพศหญิง ที่มีอายุ 18-45 ปี รวม 536 คน ผลการศึกษาพบว่า 1. ตราสินค้าแฟชั่นไทยคือตราสินค้า Sleeping pills และ ตราสินค้า Kloset มีการสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์โดยใช้ปัจจัย ความเชื่อใจ ความผูกพัน และการติดต่อสื่อสารเพื่อสร้างความสัมพันธ์กับผู้บริโภค 2. การสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทยผ่านช่องทางออนไลน์มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคในทางบวกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 3. การสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทยผ่านช่องทางออฟไลน์มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคในทางบวกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 นอกจากนี้ยังพบปัจจัยการสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์อื่นๆ เช่น การสื่อสารความเป็นไทย ที่ถูกนำมาใช้เพื่อสร้างความสัมพันธ์กับผู้บริโภคและจากผลการศึกษาทำให้ทราบว่าสิ่งที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญมากที่สุดในการสื่อสารเพื่อสร้างความสัมพันธ์คือ ความเชื่อใจ | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research include: (1) to study the relationship marketing communication in Thai fashion brands, (2) to study the relationship between relationship marketing communication in Thai fashion brand through online channel and consumers’ purchasing behaviors, and (3) to study the relationship between relationship marketing communication in Thai fashion brand through offline channel and consumers’ purchasing behaviors. The qualitative research methods are employed namely documentary research and in-depth interviews with two of Thai fashion brands marketers from Sleeping pills and Kloset. In addition, a quantitative research was conducted with survey sampling from 536 respondents who are between 18–45 years old both males and females with buying experiences with Thai brand merchandises. The results of this research are as follows: 1. Both Thai fashion brands Sleeping pills and Kloset apply relationship marketing communication including trust, commitment, and communication to establish relationship with customers. 2. The relationship marketing communication in Thai fashion brand through online channel has a statistically significant positive correlation with consumers’ purchasing behaviors at level 0.01. 3. The relationship marketing communication in Thai fashion brand through offline channel has a statistically significant positive correlation with consumers’ purchasing behaviors at level 0.01. Moreover, this research reveals that another factor of relationship marketing communication is being a part of Thai community. The factor that consumers are concerned most about in relationship marketing communication is trust. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.14457/CU.the.2014.1158 | - |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | การสื่อสารทางการตลาด | |
dc.subject | การสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า | |
dc.subject | การตลาดอินเทอร์เน็ต | |
dc.subject | ธุรกิจแฟชั่น -- ไทย | |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | |
dc.subject | Communication in marketing | |
dc.subject | Relationship marketing | |
dc.subject | Internet marketing | |
dc.subject | Fashion merchandising -- Thailand | |
dc.subject | Consumer behavior | |
dc.title | การสื่อสารการตลาดเชิงความสัมพันธ์ของตราสินค้าแฟชั่นไทยและพฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภค | en_US |
dc.title.alternative | RELATIONSHIP MARKETING COMMUNICATION OF THAI FASHION BRANDS AND CONSUMERS' PURCHASING BEHAVIORS | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | นิเทศศาสตร์ | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | Teerada.C@Chula.ac.th | en_US |
dc.identifier.DOI | 10.14457/CU.the.2014.1158 | - |
Appears in Collections: | Comm - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5684670228.pdf | 5.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.