Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorคัดนางค์ มณีศรี-
dc.contributor.authorสุรีย์พร วัชชัย-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2015-11-05T01:56:36Z-
dc.date.available2015-11-05T01:56:36Z-
dc.date.issued2539-
dc.identifier.isbn9746331264-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/46918-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของกลวิธีการเรียนรู้ และการกำกับตนเองทีมต่อความสามารถในการอ่านเข้าใจความภาษาอังกฤษ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนวัดธรรมจริยาภรมย์ จำนวน 60 คน แบ่งออกเป็น 4 กลุ่ม ๆ ละ 15 คน กลุ่มที่ 1 ฝึกการใช้กลวิธีการเรียนรู้ กลุ่มที่ 2 ฝึกการกำกับตนเอง กลุ่มที่ 3 ฝึกการใช้กลวิธีการเรียนรู้และการกำกับตนเองกลุ่มที่ 4 เป็นกลุ่มควบคุม ระยะเวลาในการฝึกจำนวน 10 สัปดาห์ ๆ ละ 2 คาบ รวม 20 คาบเรียนเมื่อสิ้นสุดการทดลองผู้วิจัยทดสอบนักเรียนด้วยแบบทดสอบความสามารถในการอ่านเข้าใจความภาษาอังกฤษผลการวิจัยพบว่านักเรียนที่ได้รับการฝึกการใช้กลวิธีการเรียนรู้มีความสามารถในการอ่านเข้าใจความภาษาอังกฤษสูงกว่านักเรียนกลุ่มควบคุม นักเรียนที่ได้รับการฝึกการกำกับตนเองและนักเรียนกลุ่มควบคุมมีความสามารถในการอ่านเข้าใจความภาษาอังกฤษไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ นักเรียนที่ได้รับการฝึกการใช้กลวิธีการเรียนรู้ร่วมกับการกำกับตนเองมีความสามารถใน การอ่านเข้าใจความภาษาอังกฤษสูงกว่านักเรียนกลุ่มควบคุมen_US
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to study effects of learning strategies and self-regulation on English reading comprehension ability. Subjects were sixty Mathayom Suksa Two students at Watthamjariyapirom School. They were divided into four groups with fifteen studerts each. The first group was trained through learning strategies. The second group was trained through self-regulation? The third group received learning strategies and self-regulation training together. The fourth group was served as a control group. All groups were trained for twenty periods within ten weeks. At the end of the experiment, the researcher tested students on English readingcomprehension ability. Results showed that: Students who were trained through learning strategies had higherEnglish reading comprehension ability scores than those in the control group.Students who were trained through self-regulation did not differ significantly in English reading comprehension ability scores from those in the control group.Students who were trained through learning strategies and self-regulation together had higher English reading comprehension ability scoresthan those in the control group.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การอ่านen_US
dc.subjectEnglish language -- Readingen_US
dc.titleผลของกลวิธีการเรียนรู้และการกำกับตนเองที่มีต่อความสามารถ ในการอ่านเข้าใจความภาษาอังกฤษen_US
dc.title.alternativeEffects of learning strategies and self-regulation on English reading comprehension abilityen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineจิตวิทยาการศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorKakanang.M@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sureeporn_wa_front.pdf4.71 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_wa_ch1.pdf4.2 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_wa_ch2.pdf10.65 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_wa_ch3.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_wa_ch4.pdf3.06 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_wa_ch5.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open
Sureeporn_wa_back.pdf6.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.