Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47934
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พนม ทินกร ณ อยุธยา | - |
dc.contributor.advisor | สุวรรณ เดชสกุลวัฒนา | - |
dc.contributor.author | อิลชิลา วรรณะลี | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-06T07:22:06Z | - |
dc.date.available | 2016-06-06T07:22:06Z | - |
dc.date.issued | 2532 | - |
dc.identifier.isbn | 9745761621 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47934 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (รป.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 | en_US |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของวิทยานิพนธ์ฉบับนี้คือศึกษาถึงปัญหาต่างๆ ของสำนักงานภาษีสรรพากรเขตพื้นที่ 1-8 อันเป็นอุปสรรคต่อการบริหารการจัดเก็บภาษีอย่างมีประสิทธิภาพ วิธีการศึกษาใช้การศึกษาจากเอกสารต่างๆ รวมทั้งการสัมภาษณ์เจ้าหน้าที่ในหน่วยงาน ผลการศึกษาพบว่ามีปัญหาสามด้านในฝ่ายส่งเสริมและบริการผู้เสียภาษี ฝ่ายสำรวจและกำหนดรายรับ ฝ่ายตรวจสอบภาษี ปัญหาทั้งสามด้านพบในสามฝ่ายดังกล่าวคือปัญหาด้านประสิทธิภาพของเจ้าหน้าที่ด้านกฎหมายมีช่องโหว่และความสมัครใจในการเสียภาษีของประชาชน และสามารถสรุปผลการวิเคราะห์ว่าภายหลังการจัดตั้งสำนักงานภาษีสรรพากรเขตพื้นที่ 1-8 ขึ้น การดำเนินการของสำนักงานภาษีสรรพากรเขตพื้นที่ 1-8 สามารถตอบสนองต่อหลักการภาษีอากรที่ดีสองหลักคือ หลักอำนวยความสะดวก หลักอำนวยรายได้ สำหรับในเรื่องของหลักความเป็นธรรมพบว่าบทบาทการดำเนินการในการบริหารการจัดเก็บภาษีของสำนักงานภาษีสรรพากรเขตพื้นที่ 1-8 ยังไม่บรรลุเป้าหมายในการบริหารการจัดเก็บภาษี | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this thesis is to search many problems which sender the administration tax collection of the revenue office in the area 1-8 inefficiency. The methods of the study are documentary research and interview of tax officers. The research findings indicate that there are problems in tax collection : inefficiency of tax officers, tax loopholes and lack of voluntary compliance. Three problems can be found in all three division : The Publicity and Taxpayers Service Sub-division, Canvassing and Minimum Gross-Receipt Determination Sub-division, Audit-division. The study concluded that the re-organization of the revenue office in the area 1-8, they could improve tax collection along the lives of the principles of convenience and increase in tax collection. However, the re-organization did not facilitate tax collection of the revenue office in the area 1-8 in accordance with the principle of equity. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | กรมสรรพากร -- การจัดส่วนราชการ | en_US |
dc.subject | สำนักงานภาษีสรรพากรเขตพื้นที่ | en_US |
dc.subject | ภาษีอากร -- การบริหารการจัดเก็บ | en_US |
dc.subject | ภาษีการค้า -- ไทย | en_US |
dc.subject | ภาษีเงินได้ -- ไทย | en_US |
dc.subject | ภาษีมูลค่าเพิ่ม | en_US |
dc.title | บทบาทของสำนักงานภาษีสรรพากรเขตพื้นที่ 1-8 | en_US |
dc.title.alternative | The role of the revenue office in the area 1-8 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | รัฐประศาสนศาสตร์ | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itchila_wa_front.pdf | 2.53 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Itchila_wa_ch1.pdf | 5.54 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Itchila_wa_ch2.pdf | 8.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Itchila_wa_ch3.pdf | 6.99 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Itchila_wa_ch4.pdf | 15.35 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Itchila_wa_ch5.pdf | 8.57 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Itchila_wa_back.pdf | 7.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.