Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSophon Roengsumran
dc.contributor.advisorRatanavalee In-Ochanon
dc.contributor.authorRangsun Chaosuwannakij
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School
dc.date.accessioned2016-06-08T04:04:35Z
dc.date.available2016-06-08T04:04:35Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.isbn9746349651
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48224
dc.descriptionThesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 1996en_US
dc.description.abstractThe quality improvement of used marine lubricating oil can be done by means of catalytic hydrogenation process. Which solved the undesirable problem obtaining from physical and chemical treatment and reduced the step of treatment. This research was to study the optimum condition in use of Nickel oxide/tungsten trioxide/aluminum trioxide, Nickel oxide/molybdenum trioxide/aluminum trioxide and Raney nickel catalyst. The changing of reaction time and concentration of catalyst was studied in order to find the condition which used least reaction tie and concentration of catalyst. Suitable condition of Nickel oxide/tungsten trioxide/aluminum trioxide catalyst was the reaction time of 2 minutes and the catalyst concentration of 30% and suitable condition of Nickel oxide/molybdenum trioxide/aluminum trioxide catalyst was the reaction time of 10 minutes and the catalyst concentration of 35% In use of these two types of catalyst, the hydrogenated oil obtained from this condition having desirable properties, especially in terms of viscosity index, color and sulfur content. While the suitable condition of Raney nickel was the reaction time of 10 minutes and the catalyst concentration of 35%. The hydrogenated oil obtained from this condition having desirable properties, especially in terms of viscosity index, color, sulfur content and flash point.en_US
dc.description.abstractalternativeการปรับปรุงคุณภาพของน้ำมันหล่อลื่นที่ใช้แล้วของเรือสามารถทำได้โดยกระบวนการบำบัดด้วยไฮโดรเจนซึ่งนอกจากจะช่วยแก้ปัญหาการจำกัดผลิตภัณฑ์ที่เป็นพิษที่ได้จากกระบวนการบำบัดทางกายภาพและทางเคมีแล้วยังเป็นการลดขั้นตอนการบำลัดลงด้วย ในงานวิจัยนี้ได้ศึกษาถึงสภาวะที่เหมาะสมจากการใช้ตัวเร่งปฏิกิริยา 3 ชนิด ได้แก่นิกเกิลออกไซด์ทังสเตนไตรออกไซด์บนตัวรองรับอลูมินา, นิกเกิลออกไซด์โมลิบดีนัมไตรออกไซด์บนตัวรองรับอลูมินา และแรนี-นิกเกิล โดยทำการศึกษาถึงผลของเวลาที่ใช้ในการเกิดปฏิกิริยา และความเข้มข้นของตัวเร่งปฏิกิริยา เวลาในการเกิดปฏิกิริยาและความเข้มข้นของตัวเร่งปฏิกิริยานิกเกิลออกไซด์ทังสเตนไตรออกไซด์บนตัวรองรับอลูมินาที่เหมาะสมคือ 2 นาที และ 30 เปอร์เซ็นต์ตามลำดับ เวลาในการเกิดปฏิกิริยาและความเข้มข้นของตัวเร่งปฏิกิริยานิกเกิลออกไซด์โมลิบดีนัมไตรออกไซด์บนตัวรองรับอลูมินาที่เหมาะสมคือ 10 นาที และ 35 เปอร์เซ็นต์ตามลำดับน้ำมันที่ได้จากการใช้ตัวเร่งปฏิกิริยาทั้ง 2 ตัวมีคุณภาพที่ดีโดยเฉพาะอย่างยิ่งดัชนีความหนืด สี และปริมาณซัลเฟอร์ ในขณะที่เวลาในการเกิดปฏิกิริยา และความเข้มข้นของตัวเร่งปฏิกิริยาแรนี-นิกเกิลที่เหมาะสมคือ 10 นาที และ 35 เปอร์เซ็นต์ตามลำดับ ซึ่งน้ำมันที่ได้มีคุณภาพทีดี่โดยเฉพาะอย่างยิ่งดัชนีความหนืด สี และปริมาณซัลเฟอร์ และจุดวาบไฟen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectน้ำมันหล่อลื่นen_US
dc.subjectการใช้ของเสียให้เป็นประโยชน์en_US
dc.titleRecycle of used marine lube oilen_US
dc.title.alternativeการนำน้ำมันหล่อลื่นใช้แล้วของเรือกลับมาใช้ใหม่en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Scienceen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplinePetrochemistryen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorSophon.R@Chula.ac.th
dc.email.advisorNo information provided
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rangsun_ch_front.pdf805.12 kBAdobe PDFView/Open
Rangsun_ch_ch1.pdf424.08 kBAdobe PDFView/Open
Rangsun_ch_ch2.pdf4.07 MBAdobe PDFView/Open
Rangsun_ch_ch3.pdf525.09 kBAdobe PDFView/Open
Rangsun_ch_ch4.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open
Rangsun_ch_ch5.pdf264.88 kBAdobe PDFView/Open
Rangsun_ch_back.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.