Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49085
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ลาวัณย์ สุกกรี | - |
dc.contributor.author | สมฤดี ศิริเศรษฐ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-12T11:30:42Z | - |
dc.date.available | 2016-06-12T11:30:42Z | - |
dc.date.issued | 2532 | - |
dc.identifier.isbn | 9745768464 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49085 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อมรณศึกษา และเพื่อเปรียบเทียบความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อมรณศึกษา ตามตัวแปรเพศและเขตที่ตั้งของโรงเรียน (ในเขตเมืองและนอกเขตเมือง) ผู้วิจัยได้ส่งแบบสอบถาม ซึ่งผู้วิจัยสร้างขึ้นเองไปยังนักเรียนชายหญิงทั่วประเทศจำนวน 1200 ฉบับ ได้รับแบบสอบถามคืนกลับมาทั้งหมด นำข้อมูลมาหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบความแตกต่างด้วยค่า “ที” (t-test) ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนเห็นด้วยกับข้อคำถามเกือบทั้งหมดที่ถามไป ข้อคำถามแต่ละข้อนั้นอยู่ใน 6 ด้านใหญ่คือ จุดมุ่งหมายในการเรียนมรณศึกษา เนื้อหาวิชามรณศึกษา คุณสมบัติของผู้สอนมรณศึกษา การจัดและการดำเนินการการเรียนการสอนมรณศึกษา วิธีสอน อุปกรณ์ และการวัดผล และความคิดเห็นทั่วไป 2. นักเรียนชายกับนักเรียนหญิง มีความคิดเห็นต่อมรณศึกษาในรายข้อส่วนใหญ่ ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3. นักเรียนในโรงเรียนในเขตเมืองกับนักเรียนในโรงเรียนนอกเขตเมือง มีความคิดเห็นต่อมรณศึกษาในรายข้อส่วนใหญ่ ไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were to investigate opinions of mathayom suksa six students on death education and to compare variables : sex and school location (urban and suburban). Twelve-hundred questionnaires, developed by the researcher, were sent to male and female students through out the country. All questionnaires were returned and then analyzed to obtain percentages, means and standard deviations. A t-test was also applied to determine the significant differences. The results revealed that : 1. Students agreed on almost of the items proposed by the researchers. All items were listed under the six headings. They were : objectives of death education ; content of death education ; qualifications of death education teachers ; teaching and learning process of death education ; teaching methods, teaching aids and evaluation process, and general opinions. 2. In comparison of the opinions concerning death education in almost all of the items between male and female students, it was not statistically and significantly different at the .05 level. 3. In comparison of the opinions concerning death education in almost all of the items between urban and suburban students, it was not statistically and significantly different at the .05 level. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | มรณวิทยา | en_US |
dc.subject | Thanatology | en_US |
dc.title | ความคิดเห็นของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อมรณศึกษา | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of mathayom suksa six students on death education | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | พลศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Somrudee_si_front.pdf | 6.38 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somrudee_si_ch1.pdf | 3.96 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somrudee_si_ch2.pdf | 11.79 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somrudee_si_ch3.pdf | 4.01 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somrudee_si_ch4.pdf | 4.56 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somrudee_si_ch5.pdf | 3.31 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Somrudee_si_back.pdf | 4.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.