Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพร้อมพรรณ อุดมสิน-
dc.contributor.authorสันต์ชัย เบี้ยมุขดา-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2016-06-12T23:36:30Z-
dc.date.available2016-06-12T23:36:30Z-
dc.date.issued2535-
dc.identifier.isbn9746332651-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49120-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2535en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์เนื้อหาและปัญหาการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์ช่างอุตสาหกรรม ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง สถาบันเทคโนโลยีราชมงคล ตัวอย่างประชากรเป็นครูคณิตศาสตร์ จำนวน 32 คน ซึ่งได้จากการสุ่มจากวิทยาเขต ในสถาบันเทคโนโลยีราชมงคล เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสัมภาษณ์ปัญหาการเรียนการสอนคณิตศาสตร์ช่างอุตสาหกรรม ผลการวิจัยพบว่า 1. ปัญหาทั่วไปในการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์ช่างอุตสาหกรรมระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง พบว่ามีรายละเอียดของหัวข้อเนื้อหามากเกินไป ไม่เหมาะสมกับเวลาที่กำหนดให้ตามหลักสูตร ขาดงบประมาณสำหรับจัดหาสื่อการเรียนการสอน และนักศึกษามีความรู้พื้นฐานทางวิชาคณิตศาสตร์อยู่ในระดับต่ำ 2. หัวข้อเนื้อหาที่เป็นปัญหาในการเรียนการสอนอยู่ในระดับมาก มีจำนวน 16 หัวข้อ หัวข้อที่เป็นปัญหาอยู่ในระดับปานกลาง มีจำนวน 57 หัวข้อ และหัวข้อที่เป็นปัญหาอยู่ในระดับน้อย มีจำนวน 24 หัวข้อ 3. นักศึกษามีปัญหาในการเรียนหัวข้อเนื้อหาคณิตศาสตร์อยู่ในระดับมาก 16 หัวข้อ โดยมีสาเหตุมาจากนักศึกษาขาดความรู้พื้นฐานทางคณิตศาสตร์ที่นำไปใช้ในการเรียนหัวข้อเนื้อหาคณิตศาสตร์ที่สูงขึ้นen_US
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to analyze of contents and instructional problems of industrial mathematics at the higher professional diploma level of Rajamangala Institute of Technology. The subjects consisted of 32 mathematics teachers which were randomly sampled from campuses of Rajamangala Institute of Technology. The research instrument was an interview from about industrial mathematics instructional problems. The findings of this study showed that : 1. The industrial mathematics instructional problems at the higher professional diploma level were : there were too many topics of mathematics contents, industrial mathematics contents were not suitable for the time given in the curriculum, there were lack of budgets for providing instructional medias, and the students had basic knowledge of mathematics at the lower level. 2. There were sixteen topics of mathematics contents that were at the high level instructional problem, fifty seven topics were at moderate level problems and twenty four topics were at the low level problems. 3. The students had the problems in studying 16 topics of mathematics at the high level. The cause was the students lacked of basic knowledge of mathematics that they had to used in studying advanced topics of mathematics.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectคณิตศาสตร์ช่าง -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)en_US
dc.subjectการวิเคราะห์เนื้อหาen_US
dc.titleการวิเคราะห์เนื้อหาและปัญหาการเรียนการสอน วิชาคณิตศาสตร์ช่างอุตสาหกรรม ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง สถาบันเทคโนโลยีราชมงคลen_US
dc.title.alternativeAn analysis of contents and instructional problem of industrial mathematics at the higher professional diploma level, Rajamangla Institute of Technologyen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorPrompan.U@chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sanchai_be_front.pdf6.26 MBAdobe PDFView/Open
Sanchai_be_ch1.pdf5.6 MBAdobe PDFView/Open
Sanchai_be_ch2.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open
Sanchai_be_ch3.pdf6.74 MBAdobe PDFView/Open
Sanchai_be_ch4.pdf4.85 MBAdobe PDFView/Open
Sanchai_be_ch5.pdf6.78 MBAdobe PDFView/Open
Sanchai_be_back.pdf16.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.