Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrannapha Modehiran-
dc.contributor.authorDolly Sethi-
dc.date.accessioned2016-06-27T09:04:40Z-
dc.date.available2016-06-27T09:04:40Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49143-
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2013en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were 1) to investigate the effects of synthetic phonics instruction using play based language learning on kindergarten learners’ English word recognition ability; and 2) to explore the kindergarten learners’ positive participation in synthetic phonics instruction using play based language learning. The sample included 28 kindergarten learners 3 studying in a bilingual school. The instruments were English word recognition test and the checklist of kindergarten learners’ positive participation in synthetic phonics instruction using play based language learning. The findings revealed that 1) kindergarten learners’ post-test mean scores from the English word recognition test were higher than their pretest mean scores at the significance level of .05. 2) the percentage of the kindergarten learners’ positive participation in synthetic phonics using play based language learning was 83.8%. These findings confirm that synthetic phonics using play based language learning affect kindergarten learners’ English word recognition ability.en_US
dc.description.abstractalternativeการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนซินเทติกโฟนิกส์โดยใช้การเรียนรู้ผ่านการเล่นต่อความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนอนุบาลในโรงเรียนสองภาษาและ 2) ศึกษาการเข้าร่วมกิจกรรมเชิงบวกของนักเรียนอนุบาลที่ใช้การเรียนรู้ผ่านการเล่นต่อความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษกลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนอนุบาล 3 ในโรงเรียนสองภาษาจำนวน 28 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่ แบบทดสอบความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษ และ แบบตรวจสอบการเข้าร่วมกิจกรรมเชิงบวกของนักเรียนอนุบาลที่ผ่านการสอนซินเทติกโฟนิกส์โดยใช้การเรียนรู้ผ่านการเล่นต่อความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ paired sample t-test, ค่าเฉลี่ย และ standard deviation ผลวิจัยพบว่า1)ค่าคะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษหลังการทดลองของนักเรียนอนุบาลสูงกว่าค่าคะแนนเฉลี่ยก่อนทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) ผลของการเข้าร่วมกิจกรรมเชิงบวกของนักเรียนอนุบาลที่ผ่านการสอนซินเทติกโฟนิกส์โดยใช้การเรียนรู้ผ่านการเล่นต่อความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษ คิดเป็นค่าเฉลี่ยอยู่ที่ร้อยละ 83.8% ซึ่งแสดงให้เห็นว่าการสอนซินเทติกโฟนิกส์โดยใช้การเรียนรู้ผ่านการเล่นต่อความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษมีผลต่อนักเรียนอนุบาลในโรงเรียนสองภาษาen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2013.1436-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Study and teachingen_US
dc.subjectEnglish language -- Activity programs in educationen_US
dc.subjectEnglish language -- Vocabularyen_US
dc.subjectKindergartenen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอนen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- กิจกรรมการเรียนการสอนen_US
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- คำศัพท์en_US
dc.subjectการศึกษาขั้นอนุบาลen_US
dc.titleEffects of synthetic phonics instruction using play based language learning on English word recognition ability of kindergarten learners in bilingual schoolen_US
dc.title.alternativeผลของการสอนซินเทติกโฟนิกส์โดยใช้การเรียนรู้ผ่านการเล่นต่อความสามารถในการรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนอนุบาลในโรงเรียนสองภาษาen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorpraneemod@gmail.com-
dc.email.advisorprannapha@gmail.com-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2013.1436-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dolly_se.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.