Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49954
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrannapha Modehiranen_US
dc.contributor.authorWipada Sutthirojen_US
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Educationen_US
dc.date.accessioned2016-11-30T05:40:00Z
dc.date.available2016-11-30T05:40:00Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49954
dc.descriptionThesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2015en_US
dc.description.abstractThe objectives of this study were 1) to study the effects of Creative Writing Instruction Using Drama Techniques on English creative writing ability of upper secondary school students and 2) to explore upper secondary school students’ opinions towards learning English through Creative Writing Instruction Using Drama Techniques. The sample included 20 upper secondary school students who were members of English Club of Triam Udom Suksa School in the first semester academic year 2015. The instruments were a pre-test prior to using the Creative Writing Instruction Using Drama-Techniques, a lesson plan, and a post-test after using the instruction, as well as a semi-structured focus group interview. The statistics used for analysis were descriptive statistics: mean scores, S.D., and dependent t-test were used to analyze students’ English creative writing ability. Interview questions were analyzed by using content analysis. The findings of the study revealed that; 1) English creative writing ability posttest mean scores of the students were higher than the pretest mean scores at the significant level of .05. and 2) students had positive opinions towards Creative Writing Instruction Using Drama Techniques.en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลที่เกิดขึ้นจากการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์โดยใช้เทคนิคการแสดงละครที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย และ 2) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์โดยใช้เทคนิคการแสดงละคร กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ที่เป็นสมาชิกชมรมภาษาอังกฤษของโรงเรียนเตรียมอุดมศึกษา ภาคการศึกษาต้น ปีการศึกษา 2558 จำนวน 20 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่ แบบทดสอบความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์ก่อนและหลังเรียน แผนการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์โดยใช้เทคนิคการแสดงละคร และการสัมภาษณ์ด้วยวิธีการสัมภาษณ์กลุ่มแบบกึ่งโครงสร้าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ คะแนนเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) ค่าคะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์หลังทดลองของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายสูงกว่าก่อนทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) ผลจากการสัมภาษณ์กลุ่มแบบกึ่งโครงสร้างแสดงให้เห็นว่า นักเรียนมีความคิดเห็นในเชิงบวกต่อการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์โดยใช้เทคนิคการแสดงละครen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2015.138-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectEnglish language -- Writing
dc.subjectEnglish language -- Study and teaching
dc.subjectCreative writing
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การเขียน
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน
dc.subjectการเขียนเชิงสร้างสรรค์
dc.titleEffects of creative writing instruction using drama techniques on English creative writing ability of upper secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeผลของการสอนการเขียนเชิงสร้างสรรค์โดยใช้เทคนิคการแสดงละครที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษเชิงสร้างสรรค์ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Educationen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineTeaching English as a Foreign Languageen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorPrannapha.M@chula.ac.th,praneemod@gmail.comen_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2015.138-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5583492627.pdf4.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.