Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสมพงษ์ จิตระดับen_US
dc.contributor.authorณัฐริกา รอดสถิตย์en_US
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์en_US
dc.date.accessioned2016-12-02T02:03:45Z
dc.date.available2016-12-02T02:03:45Z
dc.date.issued2558en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/50771
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2558en_US
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1.)เพื่อเปรียบเทียบการใช้ความรุนแรงระหว่างนักเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ก่อนการทดลองและหลังการทดลอง ของกลุ่มทดลอง 2.)เพื่อเปรียบเทียบการใช้ความรุนแรงระหว่างนักเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังการทดลองระหว่างกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุมวิธีดำเนินงานวิจัยเป็นการวิจัยกึ่งทดลอง(Quasi-Experimental Research) โดยมีกลุ่มตัวอย่าง นักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 แบ่งเป็นนักเรียนออกเป็นกลุ่มทดลอง 23 คน และกลุ่มควบคุม 24 คน เครื่องมือที่ใช้ในการดำเนินการทดลอง คือ แผนการสอนกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนตามแนวทางสันติวิธีและแบบสอบถามเรื่องการรังแกกันของนักเรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงบรรยาย(แจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ)และสถิติเชิงอ้างอิงโดยใช้สถิติเพียร์สันไคล์-สแควร์ (Pearson chi - Square) ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนกลุ่มที่ได้รับการสอนกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนตามแนวทางสันติวิธีมีพฤติกรรมการใช้ความรุนแรงก่อนและหลังการทดลองไม่แตกต่างที่ระดับนัยสำคัญ .05 2.นักเรียนกลุ่มที่ได้รับการสอนกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนตามแนวทางทฤษฎีสันติวิธีมีพฤติกรรมการใช้ความรุนแรงต่ำกว่ากลุ่มที่ไม่ได้สอนที่ระดับนัยสำคัญ .05en_US
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were 1) to compare the difference of violence in sixth grade students before and after the course. 2) to compare the violence of sixth grade students between groups being taught using based on peaceful means approch and by traditional methods. The quasi-experimental design was conducted in this study. The populations of this research were sixth grade students in second semester, academic year 2015. There were 47 students divided into two groups, one experimental group with 23 students being taught by using based on peacefulmeans approch , and another control group with 24 students being taught by traditional method. The research instruments were classroom lesson plans for development activities by using based on peaceful means approch. The data were collected by the questionnaire and analyzed by using descriptive statistics, Chi-Square. The results of the study revealed that: 1. the development activities achievement on students being taught by using based on peaceful were not different between before and after the course at a significant level of .05. 2. The students who were taught by using based on the peaceful means approach have a lower degree of violence than who were taught by traditional methods at a significant level of .05.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2015.1104-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectกิจกรรมการเรียนการสอน
dc.subjectนักเรียนประถมศึกษา
dc.subjectเยาวชนกับความรุนแรง
dc.subjectความรุนแรงในโรงเรียน
dc.subjectActivity programs in education
dc.subjectSchool children
dc.subjectYouth and violence
dc.subjectSchool violence
dc.titleผลของการจัดกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนตามแนวทางสันติวิธีเพื่อลดระดับความรุนแรงระหว่างนักเรียนประถมศึกษาปีที่ 6en_US
dc.title.alternativeThe effects of organizing student development activities based on peaceful means approach to reduce the degree of violence among sixth greade studentsen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineประถมศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorSomphong.C@Chula.ac.th,somphong.c@chula.ac.then_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2015.1104-
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5583459027.pdf3.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.