Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPaveena Chaovalitwongse-
dc.contributor.authorPookpan Ratanapairojkul-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2017-01-24T04:33:47Z-
dc.date.available2017-01-24T04:33:47Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51539-
dc.descriptionThesis (M.Eng)--Chulalongkorn University, 2011en_US
dc.description.abstractThis thesis reports the details of the distribution centre location selection model for ceramic product new market in Germany in order to help reducing the alternatives and focusing on the plausible choices. It contains three process of model development (1) collect the requirements and constrains, (2) qualitative comparative analysis and (3) quantitative comparative analysis. Using the company criteria and applying relevant theories, the model is designed into systematical steps. While develop the model, the case study of Thai Ceramic Company is applied to illustrate the process of selection model that is useful and practical. The result from the model helps to make a decision and gives business advantages to the company.en_US
dc.description.abstractalternativeวิทยานิพนธ์นี้นำเสนอแบบจำลองการเลือกที่ตั้งศูนย์กระจายสินค้าในยุโรป สำหรับบริษัทกระเบื้องเซรามิค ที่จะไปทำตลาดใหม่ในประเทศเยอรมันนี เพื่อที่จะช่วยในการลดตัวเลือกของศูนย์กระจายสินค้า และให้ความสนใจเฉพาะทางเลือกที่เป็นไปได้ กระบวนการพัฒานาแบบจำลองประกอบไปด้วยสามขั้นตอนหลักได้แก่ (1) รวบรวมความต้องการและข้อกำหนดที่จำเป็นต้องใช้ประกอบการตัดสินใจ (2) วิเคราะห์และเปรียบเทียบตัวเลือกในเชิงคุณภาพ และ (3) วิเคราะห์และเปรียบเทียบตัวเลือกในเชิงปริมาณ โดยใช้หลักเกณฑ์ของบริษัทจริงพิจารณาร่วมกับทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง แบบจำลองจึงถูกออกแบบเป็นขั้นเป็นตอนอย่างเป็นระบบแบบแผน แบบจำลองได้ถูกพัฒนาขึ้นโดยใช้ข้อมูลของบริษัทกรณีศึกษา เพื่อแสดงเป็นตัวอย่างสำหรับการบวนการคัดเลือกของแบบจำลองให้ได้เห็นว่าสามารถนำไปใช้ได้จริงและเกิดประโยชน์ ผลลัพธ์จากการใช้แบบจำลองสามารถช่วยเหลือในการตัดสินใจ ลดเวลาในการตัดสินใจและก่อให้เกิดความได้เปรียบทางธุรกิจของบริษัทen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2011.177-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectอุตสาหกรรม -- สถานที่ตั้งen_US
dc.subjectการจัดการอุตสาหกรรมen_US
dc.subjectการกระจายสินค้าจากผู้ผลิตสู่ผู้บริโภคen_US
dc.subjectIndustrial locationen_US
dc.subjectIndustrial managementen_US
dc.subjectPhysical distribution of goodsen_US
dc.titleDistribution centre selection model in Europe for a ceramic tile companyen_US
dc.title.alternativeแบบจำลองการเลือกที่ตั้งศูนย์กระจายสินค้าในยุโรป สำหรับบริษัทกระเบื้องเซรามิคen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Engineeringen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineEngineering Managementen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorpaveena.c@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2011.177-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pookpan_ra.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.