Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52982
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วชิราพร อัจฉริยโกศล | - |
dc.contributor.author | วิรัช คันศร | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2017-06-16T09:44:34Z | - |
dc.date.available | 2017-06-16T09:44:34Z | - |
dc.date.issued | 2532 | - |
dc.identifier.isbn | 9745760846 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52982 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปฏิสัมพันธ์ของผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนกับรูปแบบของการให้ผลย้อนกลับในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องวิธีการอ่านค่าความต้านทานของนักศึกษาระดับปริญญาตรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการทดลองเป็นนักศึกษาระดับปริญญาตรี คณะบริหารธุรกิจ วิทยาลัยเอเชียอาคเนย์ที่เรียนวิชาคณิตศาสตร์ 2 ภาคการศึกษาที่ 2 ปีการศึกษา 2531 จำนวน 144 คน ระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักศึกษาคือ ระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนสูง ปานกลาง และต่ำ รูปแบบของการให้ผลย้อนกลับในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนคือ ถูกอธิบาย_ผิดอธิบาย ถูกไม่อธิบาย_ผิดอธิบาย ถูกอธิบาย_ผิดกลับไปเรียนใหม่ และถูกไม่อธิบาย_ผิดกลับไปเรียนใหม่ ผลการวิจัยพบว่า 1. ไม่มีปฏิสัมพันธ์ระหว่างระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนกับรูปแบบของการให้ผลย้อนกลับในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องวิธีการอ่านค่าความต้านทานของนักศึกษาระดับปริญญาตรีที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .05 2.นักศึกษาที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างกัน เมื่อเรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนเรื่องวิธีการอ่านค่าความต้านทาน มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3. นักศึกษาที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีรูปแบบของการให้ผลย้อนกลับต่างกัน มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | en_US |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to examine the interaction of levels of learning achievement and patterns of feedback in computer-assisted instruction lessons on “How to read a resistor” upon the learning achievement of undergraduate students. The subject participated in the study comprised of one hundred and forty-four undergraduate students of the Faculty of Accountancy in South-East Asia college who took mathematics 2 in the second semester of the academic year of 1988. The levels of learning achievement were high, middle and low learning achievement. The patterns of feedback in computer-assisted instruction lessons were grouped as explain to right answer-explain to wrong answer, unexplain to right answer-explain to wrong answer, explain to right answer-relearning to wrong answer, unexplain to right answer-relearning to wrong answer. The findings of the research were as follows: 1. There was no statistical significant interaction between patterns of feedback in computer-assisted instruction lessons and levels of learning achievement “How to read a resistor” upon the learning achievement of undergraduate students at .05 level. 2. Students with different levels of learning achievement when learning from computer-assisted instruction lessons on “How to read a resistor” performed significantly different at .05 level. 3. The different patterns of feedback affected the students achievement in learning from computer-assisted instructions lesson at .05 level. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | en_US |
dc.subject | แบบเรียนสำเร็จรูป | en_US |
dc.subject | คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน | en_US |
dc.subject | Academic achievement | en_US |
dc.subject | Programmed instruction | en_US |
dc.subject | Computer-assisted instruction | en_US |
dc.title | ปฏิสัมพันธ์ของผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนกับรูปแบบของการให้ผลย้อนกลับ ในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่อง วิธีการอ่านค่าความต้านทานของนักศึกษาระดับปริญญาตรี | en_US |
dc.title.alternative | An interation of learning pchievement and patterns of peedback in computer-assisted instruction lessons on "How to read a resistor" upon the learning achievement of undergraduate students | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | โสตทัศนศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Viruch_kh_front.pdf | 1.34 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Viruch_kh_ch1.pdf | 1.22 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Viruch_kh_ch2.pdf | 3.17 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Viruch_kh_ch3.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Viruch_kh_ch4.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Viruch_kh_ch5.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Viruch_kh_back.pdf | 5.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.