Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTheera Nuchpiam-
dc.contributor.authorAung Myin Kyaw-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School-
dc.date.accessioned2017-10-30T04:48:33Z-
dc.date.available2017-10-30T04:48:33Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55740-
dc.descriptionThesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2016-
dc.description.abstractThis research examines the discovering of Myanmar Education Reform process from 2011 to the present. The goals of study are to analyze the new government's education reform plan, to evaluate prospects of success for the education reform policy and to identify possible challenges and obstacles facing the education reform plan of Myanmar. The first phase of the research consists in collecting data and information from sources including government publications, books and articles as well as NGO documents. And the second phase involves interviewing social workers and officials of the Ministry of Education to know their current challenges and prospects for the new government education reform policy. This will allow for more individual considerations of overall prospects for Myanmar Education Reform.-
dc.description.abstractalternativeบทคัดย่อ การปฏิรูปการศึกษาเมียนมาตั้งแต่ ค.ศ. 2011 ถึงปัจจุบัน งานวิจัยเรื่องนี้พิจารณากระบวนการปฏิรูปการศึกษาเมียนมาตั้งแต่ ค.ศ. 2011 ถึงปัจจุบัน เป้าหมายของการศึกษา คือ วิเคราะห์แผนการปฏิรูปการศึกษาของรัฐบาลใหม่ ประเมินลู่ทางความสำเร็จของนโยบายปฏิรูปการศึกษา และระบุปัญหาท้าทายและอุปสรรคต่างๆ ที่แผนการปฏิรูปการศึกษาของเมียนมาต้องเผชิญ ช่วงแรกของการวิจัยประกอบด้วยการเก็บข้อมูลและสารสนเทศจากแหล่งต่างๆ ได้แก่ เอกสารตีพิมพ์ของรัฐบาล หนังสือ และบทความ ตลอดจนเอกสารขององค์การพัฒนาเอกชน (NGOs) และช่วงที่สองของการวิจัยจะเป็นการสัมภาษณ์ผู้ทำงานด้านสังคมและเจ้าหน้าที่รัฐในกระทรวงศึกษาธิการเพื่อจะได้รู้ว่าพวกเขาเข้าใจปัญหาท้าทายและโอกาสและลู่ทางต่างๆ สำหรับการปฏิรูปการศึกษาของเมียนมาอย่างไร-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2016.1872-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.titleMYANMAR EDUCATION REFORM FROM 2011 TO THE PRESENT-
dc.title.alternativeการปฏิรูปการศึกษาของเมียนมาตั้งแต่ ค.ศ. 2011-ปัจจุบัน-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Arts-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineSoutheast Asian Studies-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.email.advisorTheera.N@Chula.ac.th,nuchpiamt@gmail.com-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2016.1872-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5887560620.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.